Świat bez odpadów z Coca-Coli

Coca-Cola zadeklarowała zmianę podejścia do opakowań. Jej ambicją jest, aby do 2030 roku 100 proc. opakowań, które trafiają z firmy na rynek, podlegało zbiórce i recyklingowi.

To część nowej wizji firmy w zakresie opakowań World Without Waste - Świat bez Odpadów. To dążenie, które firmy systemu Coca-Cola (w Polsce to Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o.) chcą zrealizować dzięki wieloletniej inwestycji, której skutkiem będzie stworzenie opakowań w 100 proc. nadających się do recyklingu.

– Świat ma problem z odpadami opakowaniowymi i, podobnie jak wszystkie firmy, czujemy się odpowiedzialni, żeby pomóc w rozwiązaniu tego problemu - mówi James Quincey, prezes i dyrektor generalny Coca-Cola Company. – Poprzez strategię „World Without Waste” inwestujemy w naszą planetę i nasze opakowania, aby problem odpadów stał się przeszłością – dodał Quincey.

By osiągnąć ten cel, Coca-Cola będzie promować zbiórkę opakowań w całej branży, włącznie z butelkami oraz puszkami innych firm. Producent zapowiada, że system firm Coca-Cola będzie współpracował z lokalnymi społecznościami, partnerami branżowymi, klientami oraz konsumentami, aby pomóc w rozwiązywaniu takich problemów, jak odpady opakowaniowe oraz zanieczyszczenie mórz.

Firma deklaruje produkcję lepszych butelek, zarówno poprzez użycie bardziej przetwarzalnego materiału jakim jest żywica roślinna, jak i poprzez zmniejszenie wagi plastiku w każdym opakowaniu. Do 2030 roku firmy systemu Coca-Cola zamierzają wytwarzać butelki z materiałów pochodzących średnio w połowie z recyklingu. Celem jest ustanowienie nowego światowego standardu pakowania napojów. Już obecnie większość opakowań firmy nadaje się do recyklingu.

– Butelki i puszki nie powinny szkodzić naszej planecie. Świat wolny od odpadów jest możliwy – mówi Quincey. – Konsumenci na całym świecie dbają o planetę i chcą, aby firmy podejmowały odpowiednie działania. Dokładnie to zamierzamy zrobić, dlatego zapraszamy innych do przyłączenia się do nas w tej przełomowej podróży – dodaje prezes Coca-Coli. 

Coca-Cola będzie dążyć do osiągnięcia swoich celów z pomocą wybranych globalnych partnerów: inicjatywy New Plastics Fundacji Ellen MacArthur, organizacji Ocean Conservancy / Trash Free Seas Alliance oraz World Wildlife Fund. Firma podejmie również starania we współpracy z nowymi partnerami na poziomie regionalnym i lokalnym oraz nawiąże współpracę z kluczowymi klientami w celu zmotywowania konsumentów do recyklingu większej ilości opakowań.

Działania Coca-Coli wpisują się w wytyczne Komisji Europejskiej, która przed kilkoma dniami przyjęła strategię dotyczącą tworzyw sztucznych. Zgodnie z nią wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych do 2030 roku mają się nadawać do recyklingu. Pisaliśmy o tym w Handlu Extra tutaj: https://handelextra.pl/artykuly/207449,ue-nowa-strategia-dotyczaca-tworzyw-sztucznych

Magdalena Weiss 1082 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }