Sprzedaż żywności wzrosła głównie przez inflację

Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych w 2017 roku zwiększyła się o 7 proc. wobec roku 2016.

Jednak więcej niż połowa tej dynamiki wzięła się z wyższych cen. Gdyby nie inflacja, wzrost sprzedaży kategorii spożywczej wyniósłby tylko 3,3, proc. To najskromniejszy wynik spośród wszystkich kategorii wyróżnianych przez GUS. W samym grudniu konsumenci kupili towarów żywnościowych o 2,8 proc. więcej niż w grudniu 2016 roku (w cenach bieżących dzięki inflacji dynamika wyniosła 7,4 proc.).

Ogółem sprzedaż detaliczna zwiększyła się w 2017 roku o 8,4 proc. w cenach bieżących i 7,3 proc. w cenach stałych wobec roku poprzedniego. Najwięcej amatorów znalazły produkty z segmentu „tekstylia, odzież, obuwie” (+18,7 proc.  w cenach stałych) oraz „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (+12,8 proc.).

Produkty spożywcze wciąż pochłaniają największą część wydatków Polaków: na ten cel przeznaczają oni 26,6 proc. kwot wydawanych w detalu.

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 1657 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }