POHiD odpowiada premierowi

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji wydała oświadczenie w sprawie sprzedaży i promocji polskich produktów w sieciach handlowych, które zrzesza.

To odpowiedź na apel premiera Mateusza Morawieckiego z ubiegłego tygodnia. Podczas wizyty u jednego z największych polskich producentów - Mlekovity w Wysokiem Mazowieckiem premier zaapelował wówczas do zagranicznych sieci o promowanie polskich produktów.

- Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, zrzeszająca największe sieci handlowe w Polsce, z uwagą przyjęła apel Pana Premiera Mateusza Morawieckiego, wygłoszony 12 stycznia br., dotyczący sprzedaży i promocji polskich produktów - piszą w odpowiedzi przedstawiciele sieci handlowych. - Firmy członkowskie POHiD od lat przyczyniają się do rozwoju gospodarczego naszego kraju. O skali ich zaangażowania mogą świadczyć dotychczasowe inwestycje, które wyniosły w Polsce ponad 50 mld euro, a także ponad 200 tys. stworzonych miejsc pracy. Sieci handlowe nie tylko wprowadzają innowacyjne rozwiązania i unikalne know-how, wdrażają także wysokie standardy współpracy z kontrahentami, producentami, firmami logistycznymi i transportowymi - uzasadnia dalej organizacja.

Dodaje też, że międzynarodowe sieci handlowe są istotnymi partnerami dla krajowych producentów, a produkty spożywcze oferowane w sieciach to w przeważającej mierze produkty rodzime, pochodzące od polskich dostawców.

- Firmy członkowskie POHiD już od lat podejmują działania, które otwierają polskim producentom i dostawcom drogę na międzynarodowe rynki, a także promują polską żywność i polskie rolnictwo. Wartość eksportu polskich produktów za pośrednictwem sieci skupionych w POHiD przekroczyła 10 mld zł rocznie - głosi oświadczenie.

Według deklaracji POHiD-u międzynarodowe sieci handlowe uznają współpracę na lokalnych rynkach z lokalnymi dostawcami za priorytet, bo tylko taki model biznesowy pozwala zaoferować klientom świeże produkty wysokiej jakości, a jednocześnie uszanować tradycję danego kraju oraz przyzwyczajenia i nawyki żywieniowe konsumentów. Zaznacza także, że jako aktywny uczestnik dialogu społecznego jest otwarta na wszelkie sugestie i gotowa do rozmów z przedstawicielami resortów na temat możliwego wsparcia wysiłków podejmowanych przez rząd na rzecz rozwoju kraju z poszanowaniem wolności obrotu gospodarczego i zdrowej konkurencji.

- Deklarację taką złożyliśmy już w imieniu sieci handlowych na ręce Pana Premiera Mateusza Morawieckiego. Jesteśmy przekonani, że bazując na wieloletnich doświadczeniach POHiD i firm członkowskich, wspólnie wypracujemy rozwiązania najlepsze dla polskich konsumentów - konkludują przedstawiciele sieci w oświadczeniu.

Wcześniej do apelu premiera Morawieckiego odniósł się prezes sieci Lidl w Polsce, o czym pisaliśmy w Handlu Extra tutaj: https://handelextra.pl/artykuly/207261,lidl-odpowia-morawieckiemu

Magdalena Weiss 1085 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }