PepsiCo z ID Logistics

Producent wybrał tego dostawcę usług logistycznych na operatora zarządzającego swoim nowym magazynem konsolidacyjnym w Grodzisku Mazowieckim.

Do zadań ID Logistics należy zapewnienie obsługi dostaw krajowych do największych sieci handlowych w Polsce oraz eksportowych, m.in. do Czech, Węgier, Słowacji, krajów bałtyckich oraz na Ukrainę i Bałkany. Docelowo magazyn konsolidacyjny w Grodzisku Mazowieckim ma stać się największym centrum dystrybucyjnym PepsiCo w Polsce.

Nowy magazyn konsolidacyjny koncernu został operacyjnie uruchomiony w listopadzie 2017 r. Jego powierzchnia wynosi 21 tys. mkw., zatrudnienie znajdzie tu 70 osób. W ramach umowy ID Logistics odpowiada za obsługę przyjęć towaru z zakładów produkcyjnych PepsiCo oraz efektywne i kompleksowe zarządzanie procesami magazynowymi, w tym co-packing. Obecnie w grodziskim magazynie składowane są słone przekąski i chipsy produkowane w dwóch fabrykach PepsiCo - w Grodzisku Mazowieckim i Tomaszowie Mazowieckim. Współpraca pomiędzy firmami będzie stopniowo rozwijana. Docelowo magazyn ma obsługiwać cztery zakłady produkcyjne, a asortyment zostanie poszerzony o napoje.

ID Logistics zarządza magazynem PepsiCo w oparciu o system HACCP. Tak jak w pozostałych centrach logistycznych operatora, także i tu planowane jest wdrożenie globalnego Wewnętrznego Standardu Jakości ID Logistics – CID, wspierającego kontrolę i efektywne zarządzanie procesami magazynowymi. Magazyn zostanie także objęty procesem certyfikacji IFS Logistics (International Featured Standard), jednego z najważniejszych, międzynarodowych standardów bezpieczeństwa i jakości.

- Z ID Logistics współpracujemy we Francji. Korzystna oferta oraz pozytywna opinia naszych francuskich kolegów pomogła nam w wyborze partnera, z którym osiągając wysoki standard serwisu i obsługi klienta (krajowego i zagranicznego), dbamy również o koszty. Dzięki niewielkiej odległości od naszej fabryki w Grodzisku Mazowieckim, magazyn konsolidacyjny przejął ciężar obsługi kilkunastu rynków eksportowych w Europie - mówi Marcin Chmielewski, krajowy kierownik ds. logistyki PepsiCo.

- To umożliwiło efektywne wykorzystanie naszych linii produkcyjnych (w tym największej otwartej wiosną tego roku). Dzięki elastyczności ID Logistics w kwestiach operacyjnych, w bardzo dynamicznym środowisku rynków FMCG, w kolejnych miesiącach będziemy mogli sukcesywnie przekazywać naszemu operatorowi obsługę klientów sieciowych handlu zorganizowanego, którzy obecnie są zaopatrywani z przyfabrycznego magazynu w Grodzisku Mazowieckim. Magazyn konsolidacyjny stanie się tym samym naszym największym centrum dystrybucyjnym w Polsce - dodaje.

Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa wchodzące w skład koncernu PepsiCo, a więc: Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, wyniósł w 2016 r. ok. 63 mld dol. amerykańskich.

Joanna Hamdan 6967 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }