Biedronka ma problem

Z kolejkami do kas.

Więcej niż co piąty klient tej sieci dyskontów narzeka na kolejki do kas. To słaba strona sieci należącej do Jeronimo Martins wskazywana przez respondentów robiących zakupy w Biedronce w konsumenckim badaniu Market Side "Sieci spożywcze 2017". Co dziesiąty klient wskazuje na bałagan, brud i brzydki zapach towarzyszący wizycie w tych sklepach. Respondentom dokuczają też braki towarów, nieatrakcyjny asortyment i mały wybór (9 proc. wskazań), podobny odsetek narzeka na zbyt małą powierzchnię sklepów i ciasnotę. Z obsługi niezadowolonych jest 7 proc. kupujących w Biedronkach, a na tłok i zbyt dużą liczbę klientów - 6 proc.

Co trzeci klient Biedronki chwali atrakcyjne ceny. Świadczy to o silnie zbudowanym wizerunku "taniej" sieci. Ta cecha zajmuje pierwsze miejsce we wskazaniach silnych stron sklepów detalisty. Praca nad poszerzeniem i uatrakcyjnieniem oferty zaowocowała tym, że co czwarty klient Biedronki chwali atrakcyjny asortyment i duży wybór. Generalnie sklep podoba się więcej niż co dziesiątemu respondentowi robiącemu zakupy w tym dyskoncie. 10 proc. klientów docenia promocje i okazje cenowe, a 7 proc. bliskość sklepu, dogodną lokalizację i dojazd. Mniej niż niezadowolonych z obsługi jest tych klientów, którzy są z niej zadowoleni (6 proc.).

Biedronka jest lubianym sklepem. Zadowolonych z robienia w nim zakupów jest 87 proc. jej klientów W porównaniu z podobnym badaniem Market Side w 2012 r. zmiana odsetka jest nieznaczna. Badanie przeprowadzone zostało w listopadzie 2017 r. Na pytanie, gdzie robili zakupy w ciągu ostatniego miesiąca   (można było wymienić wiele sklepów), 85 proc. wskazało Biedronkę.  W 2012 r. 60 proc. respondentów wymieniło tę sieć. Zatem wzrost wyniósł 25 pkt proc. To m.in efekt rozwoju sieci. Rok 2012 Biedronka zakończyła z  2125   sklepami, natomiast 2017 - z  2823, co oznacza wzrost o ponad 30 proc.

 O wynikach Biedronki za 2017 r. pisaliśmy tutaj: https://handelextra.pl/artykuly/207186,znakomite-wyniki-biedronki

Barbara Mikusińska 682 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }