McDonald's z recyklingiem za pan brat

Do 2025 r. McDonald’s chce wprowadzić recykling we wszystkich restauracjach marki oraz w 100 proc. przejść na opakowania pochodzące ze źródeł odnawialnych.

McDonald's ogłosił globalne zobowiązania, które chce osiągnąć do 2025 r. Do tego czasu 100 proc. wszystkich opakowań przeznaczonych dla klientów ma pochodzić ze źródeł odnawialnych, recyklingu lub certyfikowanej produkcji, przy czym preferowane będą surowce opatrzone certyfikatem Forest Stewardship Council (FSC).

Koncernowi zależy również na wprowadzeniu recyklingu we wszystkich restauracjach marki na świecie, niezależnie od różnic w zakresie infrastruktury związanej z tym procesem, przepisów prawa oraz nawyków konsumenckich, które występują między krajami, a czasami nawet miastami. McDonald’s, wykorzystując skalę swojej działalności, chce włączyć się we wprowadzanie szeroko zakrojonych, pozytywnych zmian na wszystkich rynkach, na których działa, także w Polsce.

– Według badania*, przeprowadzonego w styczniu 2018 r. przez PBS, większość Polaków (91 proc.) dostrzega, że zużyte opakowania są ważnym problemem dla środowiska naturalnego - mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s. -  Ponadto 93 proc. respondentów jest zdania, że firmy sprzedające opakowane produkty powinny podejmować działania na rzecz zmniejszenia ich wpływu na środowisko - tłumaczy.

Z tych samych badań wynika iż 89 proc. konsumentów chętnie korzystałoby z możliwości segregacji w miejscach publicznych, np. restauracjach szybkiej obsługi właśnie.

Przedstawione właśnie plany koncernu to kolejny krok McDonald’s – już wcześniej firma postawiła sobie cel zakładający, że do 2020 r. 100 proc. opakowań wykonanych z masy papierowej będzie pochodziło z recyklingu bądź certyfikowanych źródeł, które nie przyczyniają się do wylesiania.

– Jesteśmy największą siecią restauracyjną na świecie. Możemy wykorzystać skalę działalności w słusznej sprawie i wprowadzić zmiany, jakich oczekują nasi goście. Nasze działania będą miały wpływ w każdym miejscu na świecie – mówi Francesca DeBiase, dyrektor ds. łańcucha dostaw i zrównoważonego rozwoju w McDonald’s. 

Aby zrealizować swoje plany McDonald’s musi podjąć szereg inicjatyw przy wsparciu m.in. administracji lokalnej i organizacji związanych z ochroną środowiska.

– Inteligentne zarządzanie odpadami zaczyna się od ulepszonego pozyskiwania surowców, współpracy w ramach łańcucha wartości i lepszej komunikacji z konsumentami - komentuje Sheila Bonini, senior vice president World Wildlife Fund (WWF). - Ogłoszone dzisiaj zobowiązanie McDonald’s może przedłużyć żywotność naszych zasobów naturalnych, a także wyznaczyć kierunek branży w stronę zrównoważonych prakty - dodaje.

Obecnie połowa opakowań przeznaczonych dla gości McDonald’s pochodzi ze źródeł odnawialnych, recyklingu lub certyfikowanej produkcji. Ponadto ok. 10 proc. wszystkich restauracji McDonald’s poddaje recyklingowi opakowania wykorzystywane przez klientów.

*Badanie zrealizował PBS na ogólnopolskiej próbie n=813 Polaków; styczeń 2018 r.

 

Ilona Mrozowska 3043 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }