Ferrero przejmuje słodyczowy biznes Nestlé w USA

Grupa Ferrero wraz z spółkami powiązanymi ogłosiła zawarcie ostatecznego porozumienia w sprawie przejęcia amerykańskiej części Nestlé związanej z produkcją słodyczy.

Cena transakcji wyniesie 2,8 mld dolarów.  W 2016 r. obroty tej części Nestlé w Stanach Zjednoczonych wyniosły około 900 mln dolarów.

W wyniku transakcji, Ferrero przejmie ponad 20 amerykańskich marek, doskonale znanych na tym rynku, jak np. słodycze czekoladowe Butterfinger,BabyRuth, 100Grand, Raisinets czy Wonka. Grupa Ferrero uzyska także wyłączne prawo na rynku amerykańskim do marki Crunch w segmencie słodyczy i kilku innych kategoriach, jak również  do marek cukierków SweeTarts, LaffyTaffy i Nerds.

Po przejęciu, Ferrero stanie się trzecią największą firmą na amerykańskim rynku słodyczy, na którym jest znana przede wszystkim z drażetek Tic Tac, pralin Ferrero Rocher, kremu do smarowania z orzechami laskowymi Nutella, marek słodyczy czekoladowych Fannie May i Harry London, a także produktów Ferrara Candy Company – firmy niedawno przejętej przez jedną ze spółek Grupy Ferrero wraz z portfelem marek obejmującym m.in. żelki Trolli, Brach’s i Black Forest.

Ferrero przejmie zakłady produkcyjne Nestlé w Bloomington, Franklin Park i Itasca w stanie Illinois, wraz z całym personelem zatrudnionym przy produkcji słodyczy. Będzie także kontynuowało działalność w siedzibie w Glendale, w stanie Kalifornia, oraz w pozostałych dotychczasowych lokalizacjach w stanach Illinois i New Jersey.

- Cieszymy się z przejęcia związanej z produkcją słodyczy części Nestlé w USA, posiadającej wyjątkowy portfel kultowych marek doskonale znanych na rynku i mogących poszczycić się imponującą historią - skomentował Giovanni Ferrero, executive chairman Grupy Ferrero. - W połączeniu z dotychczasową obecnością Ferrero w Stanach Zjednoczonych, w tym także niedawnym przejęciem Fannie May oraz Ferrara Candy Company, znacząco zwiększymy skalę działalności, poszerzymy ofertę najwyższej przekąsek czekoladowych, cukierków i słodyczy okazjonalnych, a także stworzymy nowe, ekscytujące perspektywy rozwoju na tym największym na świecie rynku słodyczy. Cieszymy się, że będziemy mogli powitać w Ferrero zespół utalentowanych pracowników Nestlé, kontynuować inwestycje i rozwijać wszystkie nasze produkty i marki na tym strategicznym i atrakcyjnym rynku.

Transakcja podlega zwyczajowo przyjętym warunkom finalizacji oraz wymaga uzyskania zezwoleń od władz regulacyjnych. Zakończenie tego procesu nastąpi prawdopodobnie pod koniec pierwszego kwartału 2018 r. 

Ferrero to przedsiębiorstwo rodzinne założone w 1946 r. w Albie, we Włoszech. Obecnie jest trzecią co do wielkości firmą światowej branży słodyczy czekoladowych. Osiąga roczne obroty na poziomie pow. 12 mld dolarów, posiada dystrybucję w przeszło 170 krajach świata i zatrudnia ponad 30 tys. osób w 55 krajach.

 

Ilona Mrozowska 2810 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }