Metro pozytywnie o I kwartale 2017/2018

O 0,8 proc. like-for-like wzrosła sprzedaż Metro AG, skupiającego hurtownie Metro/Makro cash and carry oraz hipermarkety Real.

W kwartale zakończonym z końcem 2017 roku, który dla Metro jest pierwszym kwartałem roku obrotowego, detaliczno-hurtowa spółka sprzedała produkty za 10,1 mld euro. To o 0,2 proc. więcej niż rok wcześniej, pomimo negatywnego wpływu różnic kursowych. W walutach lokalnych Metro zwiększyło sprzedaż o 1,5 proc., a na porównywalnej powierzchni - o 0,8 proc.

- Świąteczny kwartał był dla nas pozytywny mimo pełnego wyzwań otoczenia biznesowego - powiedział Olaf Koch, prezes Metro AG. - Sprzedaż grupy w I kwartale jest zgodna z naszym harmonogramem na cały rok; jesteśmy przekonani, że nasze prognozy się sprawdzą - dodał.

Metro Wholesale, czyli hurtowa odnoga Metro AG, skupiająca sieć Metro/Makro cash and carry była głównym motorem wzrostu sprzedaży, gdyż sprzedaż w hipermarketach Real (obecnych teraz już tylko w Niemczech) pozostała stabilna. Przychody ze sprzedaży w tej części biznesu wyniosły 8,1 mld euro, co oznacza, że odpowiada on za 80 proc. wpływów do kasy grupy. Kwota ta wyrażona w euro jest wyższa od tej z I kw. roku 2016/2017 o 0,6 proc., a w walutach lokalnych - o 2,3 proc. Na porównywalnej powierzchni wzrost wyniósł 1,0 proc., i to pomimo mniejszej niż przed rokiem liczby dni handlowych.

Metro AG chwali się też podwojeniem liczby małych i średnich przedsiębiorstw, będących jego klientami, z którymi kontaktuje się na platformie cyfrowej oraz dalszym wzrostem udziału przychodów z dostaw w ogólnych przychodach. Dokładne liczby z podziałem na poszczególne segmenty zostaną podane w raporcie finansowym 13 lutego.

Na koniec 2017 roku Metro AG miało łącznie 760 hurtowni, o 9 więcej niż rok wcześniej. Między październikiem a grudniem otwarto 3 placówki (jedną w Rosji i dwie w Chinach), natomiast dwie zamknięto (we Włoszech i w Polsce). Sieć Real w Niemczech liczyła 281 sklepów.

Magdalena Weiss 1085 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }