IKEA z nowym centrum dystrybucji

Firma otwiera nowe Centrum Dystrybucji w Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego, które zapewni realizację zamówień składanych przez internet i wysyłanych bezpośrednio do klientów.

Szacuje się, że takich zamówień będzie aż 100 tys. w ciągu pierwszego roku od otwarcia centrum. Dzięki nowemu rozwiązaniu logistycznemu firma poprawi jakość dostaw oraz czas realizacji zamówień do klientów.
 
Nowe Centrum Dystrybucji  zajmie 22,5 tys. mkw. istniejącej powierzchni magazy­nowej w Jarostach. Prowadzić je będzie zewnętrzny usługodawca – FM Logistic – z którym IKEA współpracuje od chwili uruchomienia Centrum Dystrybucji IKEA w 2001 roku.
 
 – Nowe polskie Centrum Dystrybucji do Klienta (CDC) zwiększy dostępność produktów IKEA dla naszych klientów. Chcemy zapewnić im możliwość kupowania w IKEA w taki sposób i w takim momencie, jaki będzie dla nich najwygodniejszy. Ponadto dążymy do zapewnienia możliwie jak najkrótszego czasu dostawy produktów z CDC. Otwarcie centrum to bardzo ważne wydarzenie dla firmy IKEA, gdyż pozwoli nam na dotarcie do jeszcze większej grupy klientów – wyjaśnia Jason Crossland, prezes IKEA Distribution Services w Polsce.
 
Aby jeszcze lepiej zabezpieczyć jakość dostaw do klientów, Centrum Dystrybucji do Klienta w Jarostach wprowadza specjalne kartony, która zastąpią palety drewniane i stalowe. Każde zamówienie klienta będzie pakowane oddzielnie, w jedno lub kilka kartonowych pudeł. To nowe rozwiązanie poprawi jakość dostaw produktów IKEA, gdyż zapewni lepszą ich ochronę podczas transportu.
 
IKEA sprzedaż przez internet rozpoczęła w lutym 2017 roku. Podczas zakupów internetowych klienci mogą zdecydować, czy chcą odebrać produkty w jednym z trzech punktów odbioru zamówień, czy też może zamówić produkty z dostawą bezpośrednio do domu. 
 
– Wprowadzając w Polsce sprzedaż przez internet, chcemy być pewni, że dysponujemy wydajną siecią dystrybucji, która będzie w stanie zagwarantować dostawy produktów do naszych klientów. Systematycznie rozwijamy nowe sposoby sprzedaży oraz pracujemy nad rozwiązaniami umożliwiającymi łatwe oraz komfortowe zakupy. Tym samym docieramy do coraz większej liczby Polaków i realizujemy naszą wizję tworzenia lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi – podkreśla Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA Retail w Polsce.

Od początku swojego istnienia, tj. od 2001 r., centrum w Jarostach jest zarządzane przez zewnętrznego operatora – FM Logistic zatrudnia obecnie około 400 pracowników zajmujących się obsługą obiektu.
Całkowita powierzchnia Centrum Dystrybucji IKEA w Jarostach wynosi 145 tys. mkw. Budynek obejmuje dwa zautomatyzowane magazyny wysokiego składowania: jeden o wysokości 22 m i pojemności 52,5 tys. m³, a drugi o wysokości 34 m i pojemności 90 tys. m³.
 
Joanna Hamdan 6392 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }