Jak się nie dać złodziejowi w przymierzalni

Często to w przymierzalniach dochodzi do kradzieży ubrań. Teraz pojawiło się rozwiązanie, które ma temu przeciwdziałać.

Najnowszy Globalny Barometr Kradzieży w Handlu Detalicznym wskazuje właśnie na branżę odzieżową jako tę, która najbardziej cierpi z powodu strat towaru (1,8 proc. całej sprzedaży). Aby zminimalizować ryzyko kradzieży, Checkpoint Systems wprowadza na rynek nowe rozwiązanie – ApparelGuard.

Jest on częścią platformy rozwiązań połączonych Evolve-Store, a samo urządzenie instalowane jest w pojedynczych przymierzalniach. W momencie wejścia do kabiny, system sprawdza (wykorzystując technologię wykrywania magnesów), czy klient ma przy sobie nielegalne urządzenie do usuwania klipsów zabezpieczających. Następnie rejestrowany jest charakterystyczny ruch, towarzyszący próbie usunięcia zabezpieczenia. Alarm (powiadomienie wysyłane za pomocą aplikacji do upoważnionych pracowników) jest wszczynany w przypadku zarejestrowania obu wydarzeń, minimalizując ryzyko pojawienia się fałszywych ostrzeżeń.

Rozwiązanie jest proste w implementacji i może chronić do 10 przymierzalni jednocześnie – zarówno jako samodzielny system, jak i element istniejącej infrastruktury EAS, wykorzystując specjalne API.

- ApparelGuard reprezentuje nowy sposób myślenia o zabezpieczeniu przymierzalni – uważa Michał Wesołowski z Checkpoint Systems. - Sieci detaliczne są świadome zagrożeń związanych z możliwością wypróbowania towaru w sklepie, lecz godzą się na to w imię zwiększenia sprzedaży, mimo strat związanych z ewentualnymi kradzieżami. Nasze rozwiązanie to nie tylko technologia, ale także wizualny środek odstraszający, który ma dać do myślenia wszystkim nieuczciwym klientom – podkreśla Wesołowski.

Checkpoint jest światowym liderem w rozwiązaniach z zakresu ograniczania strat i zabezpieczania towarów. Firma działa od 45 lat w oparciu o technologie RF i RFID. Wykorzystuje je do oznaczania, zabezpieczania i śledzenia towaru od źródła do sklepowej półki. Firma zatrudnia ponad 4 700 pracowników na całym świecie.

 

Katarzyna Pierzchała 1620 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.