Tesco poprawia sprzedaż w Polsce

W trzecim kwartale roku obrotowego 2017/2018 brytyjska sieć odnotowała powrót do wzrostu sprzedaży like-for-like w polskich sklepach.

Trzeci kwartał zakończył się dla sieci 6 stycznia 2018 r. W tym okresie Grupa Tesco zwiększyła sprzedaż na porównywalnej powierzchni o 0,6 proc., a przy stałych kursach walut o 0,8 proc. Nominalny wzrost wyrażony w funtach wyniósł 1,8 proc.

Dobrze radziły sobie sklepy na Wyspach Brytyjskich - LFL łączna sprzedaż w Wielkiej Brytanii i Irlandii zwiększyła się o 2,2 proc. Pomyślny był okres świąteczny w Republice Irlandii (wzrost LFL o 4 proc.). Korzystną wiadomością dla sieci jest także fakt, że polskie sklepy sieci zwiększyły sprzedaż na porównywalnej powierzchni.

- Sprzedaż LFL w Europie Centralnej zwiększyła się w ciągu omawianych 19 tygodni o 0,6 proc. - napisało Tesco w komunikacie. - Powróciliśmy do pozytywnej dynamiki na porównywalnej powierzchni, co jest szczególnie satysfakcjonujące, gdyż rynek ten wciąż pozostaje wielkim wyzwaniem. Czechy i Słowacja kontynuowały wzrost, co jest efektem poprawy naszej oferty konsumenckiej - dodano.

Motorem wzrostu sprzedaży, zarówno na Wyspach, jak i w Europie Środkowej okazała się żywność, a zwłaszcza świeża żywność. W samej Wielkiej Brytanii obroty w tej kategorii wzrosły o 3,7 proc., niemal dwukrotnie mocniej niż średnia dla wszystkich grup. Również wspomniana poprawa oferty konsumenckiej w naszym regionie dotyczyła głównie tych produktów.

- W omawianym okresie nasza sprzedaż w dalszym ciągu rosła szybciej niż rynek, szczególnie w przypadku świeżej żywności, dzięki naszej najbardziej konkurencyjnej ofercie od wielu lat - powiedział Dave Lewis, prezes Tesco. - W trzecim kwartale dynamika przyspieszyła, a w ciągu czterech tygodni poprzedzających Boże Narodzenie odnotowaliśmy rekordową sprzedaż w Wielkiej Brytanii, zarówno wolumenowo, jak i wartościowo - dodał.

Powodzeniem cieszyła się też sprzedaż online - tylko w ciągu przedświątecznego tygodnia Brytyjczycy otrzymali z Tesco 770 tys. dostaw żywności na łączną liczbę 58 mln transakcji.

 

Magdalena Weiss 1386 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }