Intensywny rok Unibail-Rodamco

To był dobry rok dla firmy - otwarto CH Wroclavia we Wrocławiu oraz rozbudowano warszawską Arkadię.

Bez wątpienia jednym z najistotniejszych dokonań grupy Unibail-Rodamco w 2017 r. był zakup całego portfolio nieruchomości należących do grupy Westfield. Tym samym francuska firma, będąca pionierem na europejskim rynku deweloperskim, stała się globalnym potentatem przejmując projekty znajdujące się w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Włoszech.

– Przejęcie firmy Westfield to naturalne rozszerzenie strategii Unibail-Rodamco polegającej na koncentracji, zróżnicowaniu oraz innowacji. Transakcja wzbogaca nasz portfel o atrakcyjne rynki Londynu oraz najzamożniejszych regionów USA – tłumaczy Christophe Cuvillier, przewodniczący zarządu i CEO Unibail-Rodamco. - Dzięki tej akwizycji i wsparciu doświadczonych specjalistów z obu firm stworzymy wyjątkową platformę centrów handlowych najwyższej jakości. Jesteśmy zdania, że ta transakcja stanowi fascynującą szansę dla obu naszych firm i możliwość osiągnięcia korzyści niedostępnych przed przejęciem – uważa.

Wartość transakcji wyniosła 24,7 mld dolarów; 56 ze 104 aktywów to flagowe, reprezentacyjne centra handlowe.

Nowy wrocławski projekt

W ub.r. powiększyło się także polskie portfolio Unibail-Rodamco. 18 października otwarto centrum handlowo-biurowe zintegrowane z dworcem autobusowym. Tylko w pierwszym miesiącu funkcjonowania centrum odwiedziło 1,25 mln osób.

 Aż 18 proc. powierzchni najmu Wroclavii zostało przeznaczone na rozrywkę i gastronomię. Na poziomie +2, w sąsiedztwie całorocznych zielonych ogrodów, powstała strefa Grand Kitchen z potrawami z całego świata, serwowanymi przez najlepsze międzynarodowe i lokalne restauracje. Na tym samym poziomie znajduje się też 20-salowe kino Cinema City z pierwszym w mieście Imax oraz jedyna we Wrocławiu sala zabaw Fikołki.

Najemcy Wroclavii zostali dobrani w sposób umożliwiający zaspokojenie różnorodnych potrzeb poprzez zaproponowanie szerokiego wyboru różnych marek, zarówno premium, jak i sieciowych. Atutem projektu stały się sklepy niedostępne dotąd w mieście, m.in.: Steve Madden, Forever 21, Uterqüe, Estée Lauder, Run Colors, Lacoste, Loft 37 czy Sfera.

Budowa centrum handlowego Wroclavia trwała dwa i pół roku, od kwietnia 2015 r. W wyniku wartej 240 mln euro inwestycji powstał wielopoziomowy i wielofunkcyjny obiekt z podziemnym dworcem autobusowym.

 Arkadia ze strefą Grand Kitchen

W ostatnich tygodniach 2017 r. warszawska Arkadia zyskała nową restauracyjną przestrzeń, usytuowaną na pierwszym piętrze – Grand Kitchen. Do tej pory na jej terenie otworzyło się 11 lokali, a 12. ruszy niebawem. Największym najemcą strefy jest Azia Concept – dwupoziomowy lokal o powierzchni ponad 1100 mkw., posiadający zewnętrzny taras. Kolejną co do wielkości restauracją w strefie jest pierwszy w Polsce koncept Black Burgers o powierzchni 590 mkw. Klienci mają też do swojej dyspozycji lokale gastronomiczne, restauracje i kawiarnie: Fenicja, Zielona, Lalka, Pizza Hut, Starbucks, Café Vincent, Consonni, La Manga i Nadziane. Niebawem w Grand Kitchen pojawi się restauracja z menu kuchni południowych Indii.

Ambasadorem strefy został popularny kucharz Grzegorz Łapanowski. W jej obrębie, wspólnie z Fundacją „Szkoła na widelcu”, od października realizowane są cotygodniowe warsztaty kulinarne dla najmłodszych, mające na celu wzmocnienie prozdrowotnych postaw u dzieci i młodzieży. Uczestnicy warsztatów przygotowują pełnowartościowe posiłki, jednocześnie świetnie się bawiąc. Łącznie zaplanowanych jest 200 warsztatów przez 50 tygodni z rzędu.

Flagowe salony w Arkadii

W ramach rozbudowy Arkadii otwarte zostały też nowe sklepy. Wśród nich pojawił się salon marki Victoria’s Secret w pełnym koncepcie, niedostępnym dotychczas w Polsce. Klienci mogą też zrobić zakupy w salonie Empik w nowatorskiej odsłonie, ponieważ w obrębie sklepu zostały zainstalowane m.in. interaktywne urządzenia multimedialne pełniące funkcję personalnego doradcy klienta oraz duże ekrany prezentujące aktualności ze świata kultury i rozrywki.

Zmian doczekał się również salon Smyk. W nowym koncepcie tej marki znalazła się m.in. Fabryka Miśków. Ponadto znaczące zmiany przeszedł sklep H&M, który w wyniku rozbudowy zyskał dział H&M Home, a także trzeci poziom, i tym samym stał się flagowym sklepem marki w kraju. Tego lata na terenie Arkadii został otwarty również pierwszy w Polsce salon Nissa z modą damską. Do oferty dołączyła również popularna amerykańska marka odzieżowa Forever 21, a także salon Run Colors z obuwiem sportowych marek.

 Nowi projektanci w Galerii Mokotów

Warszawa stała się trzecim po Sztokholmie i Nicei miastem na mapie centrów Unibail-Rodamco, gdzie spółka zdecydowała się na otwarcie unikalnej strefy łączącej modę, sztukę i design – The Designer Gallery. W przestrzeni na pierwszym poziomie w Galerii Mokotów obejmującej powierzchnię ponad 3 tys. mkw. niedostępne do tej pory w Polsce światowe marki modowe, np.: Uterqüe, &Other Stories czy pierwszy w Polsce Butik Dior. Pośród pop-up stores w The Designer Gallery znalazły się m.in. autorskie marki: MMC, Zofia Chylak, Zuzanna Kuczyńska, Le Petit Trou, 303 Avenue, Mako czy Wishbone.

W nowej przestrzeni obecni są także polscy projektanci o ugruntowanej już pozycji pośród fanów rodzimego designu – jak Bohoboco, Bizuu, Lidia Kalita, Robert Kupisz czy La Mania. Rosnące zainteresowanie klientów sprawiło, że oferta strefy jest sukcesywnie poszerzana.

 O Unibail-Rodamco

Grupa Unibail-Rodamco SE powstała w 1968 r. i jest największą notowaną na giełdach firmą zarządzającą nieruchomościami komercyjnymi. Jest obecna w 11 krajach UE, a wartość jej portfela nieruchomości szacuje się na 42,5 mld euro (stan na 30 czerwca 2017 r.). Unibail-Rodamco w sposob zintegrowany zarządza, buduje oraz inwestuje w nieruchomości.

Unibail-Rodamco jest właścicielem i operatorem 69 centrów handlowych, z czego 56 przyciąga rocznie ponad 6 mln odwiedzających. Centra te są zlokalizowane w największych i najzamożniejszych miastach Europy, takich jak Paryż, Madryt, Sztokholm, Amsterdam, Monachium, Wiedeń, Warszawa czy Praga.

Obok istniejących aktywów Unibail-Rodamco realizuje także warte 8,1 mld euro projekty deweloperskie (stan na 30 czerwca 2017 r.) Wśród nich są tak reprezentacyjne przedsięwzięcia jak budowa Mall of Europe w Brukseli czy Überseequartier w Hamburgu.

Grupa jest także notowana na indeksach CAC 40, AEX 25 a także EuroSTOXX 50. Otrzymała również rating A od agencji Standard & Poor's oraz Fitch Ratings.

 

 

Katarzyna Pierzchała 2024 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }