Biedronka inwestuje w ekożywność

Biedronka rozwija kategorię żywności ekologicznej, dlatego wprowadza do sprzedaży nową markę produktów bio - goBio.

Już od 11 stycznia br. pod hasłem „Natura może być z nas dumna” w sklepach pojawią się podstawowe artykuły marki goBio, której asortyment z czasem będzie jeszcze rozszerzany. Jest to odpowiedź, zapewnia operator sieci Jeronimo Martins, na potrzeby klientów poszukujących żywności bio, której korzyści dostrzegli już także dostawcy.

To, co wyróżnia tę markę wśród innych ofert bio już dostępnych w sprzedaży, to - według operatora - fakt, że w jej ramach klienci dostaną podstawowe produkty spożywcze, od których większość zaczyna codzienne zakupy. Marka goBio to bowiem na początek ok. 20 produktów, takich jak: mleko, jaja, jogurt naturalny, ser żółty Gouda, miód, makarony (penne, fusilli, spaghetti), oliwa extra virgin, ryż (jaśminowy i basmati) oraz warzywa i owoce.

Część z nich trafi od razu do stałego asortymentu sieci. Wszystkie produkty z linii goBio mają unijne logo rolnictwa ekologicznego potwierdzające, że oznaczone nim produkty żywnościowe zostały wytworzone zgodnie ze ścisłymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska i dobrostanu zwierząt, i są pod tym kątem systematycznie sprawdzane

Wartość rynku żywności ekologicznej w Polsce wynosi już ok. 900 mln zł (Jeronimo Martins za Bio Planet) i każdego roku rośnie o ponad 100 proc. Jednocześnie stale rośnie poziom życia i optymizm Polaków, zasobność ich portfeli, ale najważniejszą kwestią wciąż jest zdrowie.

– Biedronka pozostaje sklepem pierwszego wyboru dla ponad 80 proc. Polaków [Jeronimo Martins za PRM 2017]. Dlatego to ważne, aby mogli oni znaleźć w sklepach sieci produkty odpowiadające codziennym potrzebom i stanowiące podstawę ich diety, również w wersji bio – mówi Michał Gontarz, dyrektor działu zakupów marki własnej JMP.

Dodaje, że oferta podstawowych produktów będzie stopniowo rozszerzania. Ambicją sieci jest bowiem zbudowanie rozpoznawalnej marki, która dzięki skali działania jest "blisko klientów".

Wprowadzenie linii produktów goBIO stanowi też kolejny etap rozwoju oferty Biedronki w kategorii żywności ekologicznej. Od kilku lat w stałym asortymencie sieci dostępne są ekologiczne owoce i warzywa, z których największą popularnością cieszą się marchew i jabłka. Ich dostawcą jest m.in. firma Awex współpracująca z Biedronką od 2004 r., która produkty bio oferuje już od ponad 3 lat. Firma zdecydowała się na taki krok, obserwując dynamiczny rozwój produktów ekologicznych na zachodzie Europy.

Promocję produktów goBio mają zapewnić dedykowane materiały dostępne w sklepach takie jak folder czy ulotka oraz specjalne zawieszki na produktach, a także działania w Internecie.

 

Ilona Mrozowska 2769 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }