Carrefour ma SENS

Carrefour Polska rozszerza gamę produktów oznakowanych Uproszczonym Systemem Znakowania Wartością Odżywczą (SENS). Rusza też z kampanią informacyjną dla tych produktów.

W styczniu 2018 r. w sklepach Carrefour pojawi się prawie 30 nowych artykułów z tym oznaczeniem. System SENS, jak tłumaczy Carrefour, umożliwia klientom sklepów sieci łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety.

SENS to bowiem oznaczenia składające się z grafik, które umieszczone są z przodu opakowania i informują konsumentów o zalecanej częstotliwości spożycia opracowanej na podstawie wartości odżywczej produktu. Jest to system pozytywny, który nie wyklucza żadnego produktu. SENS dzieli artykuły spożywcze na cztery kategorie: takie, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach. Należy pamiętać, że system SENS jest uzupełnieniem obowiązujących informacji żywieniowych, a klienci powinni zawsze czytać etykietę danego produktu.

Sieć stale prowadzi prace nad wdrożeniem systemu na coraz większej liczbie produktów, dlatego już w styczniu Polacy znajdą na półkach prawie 30 produktów z oznakowaniem SENS. - Ponadto jesteśmy w trakcie pracy nad kolejnymi kilkudziesięcioma artykułami, które powinny być w sprzedaży w pierwszym półroczu 2018 r. – powiedziała Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.

Carrefour rozpoczyna także działania edukacyjne skierowane dla klientów. W trzecim tygodniu stycznia pojawią się informacje o systemie SENS w katalogu Carrefour oraz dostępne będą plakaty edukacyjne i specjalne plansze na ekranach w sklepach sieci. Niezależnie od tych działań, na stronie internetowej klienci będą mogli skorzystać z materiałów edukacyjnych, a za pomocą mediów społecznościowych Carrefour będzie systematycznie informować o nowych produktach z oznaczeniem SENS. W przyszłości, informacje o systemie pojawią się także w popularnej aplikacji Mój Carrefour, którą pobrano już ponad milion razy – dodała Barbara Kowalska.

Produkty z oznakowaniem SENS dostępne są we wszystkich sklepach sieci Carrefour w Polsce od jesieni 2017 r. Specjalne grafiki umieszczane są na artykułach spożywczych z logo Carrefour, „Jakość z Natury Carrefour” oraz na opakowaniach marek na wyłączność.

Ilona Mrozowska 2179 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.