Mondelēz wchodzi na rynek gum do żucia

Firma stanie w szranki z Marsem, który ma ponad 90 proc. rynku.

Mondelēz International w Polsce z początkiem stycznia 2017 r. rozpoczął sprzedaż gum do żucia. Są one dostępne pod znaną na rynku marką Halls.

W portfelu marek Mondeleza w Europie znajdują się Hollywood, Trident, Stimorol czy V6. Teraz wprowadza markę gum Halls w Polsce. Jak tłumaczy Katarzyna Jung, rzeczniczka prasowa firmy, decyzja o launchu nowego produktu jest podyktowana "wieloletnią ekspertyzą Mondeleza w tej dziedzinie". Doświadczenie firmy na europejskich rynkach ma wpłynąć na ożywienie i rozwinięcie kategorii gum, która od kilku lat stale spada m.in. ze względu na brak bezpośrednich konkurentów i ich zmniejszoną aktywności w mediach. Obserwując producentów poruszających się w obrębie gum i cukierków odświeżających w naszym kraju, łatwo zauważyć, że obowiązującym trendem jest poszerzanie portfolio, tak by odpowiadać na zróżnicowane gusta i preferencje konsumentów. Ponadto kategoria produktów impulsowych, do której należą gumy, stale rośnie.

Tak jak cukierki Halls tak gumy są produkowane w Polsce, w Skarbimierzu.

Gumy Halls są dostępne w czterech wariantach smakowych – dwóch miętowych – Peppermint (Mięta Pieprzowa), Spearmint (Łagodna Mięta), oraz dwóch owocowych i równie odświeżających – Watermelon (Arbuz) i Citrus (Cytrusy). 

Wprowadzeniu nowej kategorii produktowej będzie towarzyszyć wsparcie promocyjne – silna kampania reklamowa w telewizji i internecie oraz działania skierowane do sprzedawców. Na razie firma nie ujawnia szczegółów.

Zadanie zdobycia choćby części rynku gum w Polsce jest o tyle trudne, że ponad 90 proc. jego sprzedaży realizuje firma Mars, w której portfolio od 2008 r. znajduje się Wrigley - jeden z największych producentów gum na świecie. Marki należące do Wrigley, w tym gumy do żucia Extra, Orbit czy Doublemint  są znane konsumentom niemal wszystkich krajów.

Zdjęcie: Photogenica

Katarzyna Woźniak 84 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }