Handel liderem wydatków reklamowych w grudniu

Wydatki reklamowe branży handlowej stanowiły 43 proc. wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM.

Ostatni miesiąc 2017 r. upłynął pod znakiem kampanii skoncentrowanych na motywach związanych z okresem świątecznym oraz postanowieniami noworocznymi. Branża handlowa na reklamę w tym okresie wydała najwięcej, bo 418,9 mln zł.  Farmacja: 328,4 mln zł, finanse: 91,7 mln zł, telekomunikacja: 82,7 mln zł, zaś motoryzacja: 65,6 mln zł.

Wciąż każda ze zbadanych branży inwestuje najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach finansowej i telekomunikacyjnej było to ponad 80 proc. budżetu reklamowego.

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Łączne wydatki pięciu marek z branży handlowej o największych budżetach przeznaczonych na reklamę wzrosły w porównaniu z poprzednim miesiącem, co jest związane z okresem przedświątecznych zakupów. Najwięcej zainwestował Media Expert (54,5 mln zł), Lidl (39,7 mln zł) oraz Media Markt (27,2 mln zł). Biedronka na reklamy w grudniu wydała niewiele więcej niż Tesco, bo 24,6 mln zł (Tesco - 24 mln zł).

Na podstawie wyżej wskazanych marek widać, że w branży handlowej największych budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką (31 proc.) oraz dyskontów (20 proc.). Hipermarkety (11 proc.) znalazły się dopiero na trzecim miejscu. Najmniej na reklamę swoich sklepów w grudniu przeznaczyli operatorzy sklepów convenience (ich wydatki stanowiły tylko 4 proc. wszystkich).

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 grudnia 2017 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

 

 

Ilona Mrozowska 2179 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.