Circle K z optymizmem w przyszłość

Kluczowym elementem planu na I kwartał 2018 r. jest zakończenie procesu rebrandingu stacji na terenie całego kraju.

Rok 2017 dla firmy Circle K Polska minął przede wszystkim pod znakiem procesu zmiany marki, który był prowadzony równolegle w krajach bałtyckich. Od połowy maja 2017 r., kiedy nastąpiło oficjalne otwarcie pierwszej stacji w Warszawie pod nowym logo (ze Statoil na Circle K), do końca roku nazwę zmieniło około 220 z 349 obiektów.

- Niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem dla naszej firmy w 2017 r. było rozpoczęcie rebrandingu, który stanowił jednocześnie element naszej globalnej strategii - mówi Michał Ciszek, prezes zarządu Circle K Polska. - Do końca roku z sukcesem udało nam się przeprowadzić proces zmiany marki na większości naszych stacji w Polsce. Mogę śmiało powiedzieć, że rosnące wyniki sprzedaży na stacjach funkcjonujących pod nowym szyldem i zadowolenie ze strony klientów pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość – uważa Ciszek.

Dodaje przy tym, że proces zmiany nazwy Statoil na Circle K obejmował sukcesywnie kolejne regiony Polski, a do końca lutego nazwę zmienią stacje we wschodniej i południowo-wschodniej Polsce, tj. w Białymstoku, Lublinie czy Rzeszowie. Zakończenie procesu zmiany nazwy planowane jest z końcem marca br. W Europie marka Circle K widnieje już na stacjach paliw w Skandynawii (Norwegia, Szwecja i Dania) oraz w państwach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia).

Rok 2017 oznaczał dla Circle K nie tylko zmianę nazwy, ale także otwarcie pierwszych stacji przy autostradach oraz rozwój współpracy franczyzowej. W kwietniu 2017 r. zaczęły funkcjonować dwie stacje paliw pod marką Circle K przy autostradzie A-1 w Miejscach Obsługi Podróżnych Machnacz i Lubień. Nowe inwestycje usytuowane po przeciwległych stronach autostrady należą do segmentu premium i są wyposażone m.in. w restaurację, a także plenerową siłownię dla kierowców. Ubiegły rok to również otwarcie dwóch pierwszych stacji franczyzowych Circle K w Chmielniku i Kolbuszowej, które od początku istnienia funkcjonują pod nową nazwą.

Circle K inwestuje także we własne koncepty z obszaru pozapaliwowego, takie jak Simply Great Coffee czy ofertę hot dogów prosto z grilla Real Hot Dogs. To właśnie w 2017 r. minęło 20 lat od kiedy do oferty stacji paliw (wtedy jeszcze Statoil) wprowadzono pierwsze hot dogi. Obecnie oferta gastronomiczna jest dostępna na wszystkich stacjach własnych premium Circle K oraz na stacjach franczyzowych (łącznie 263 obiekty).

W 2017 r. na wybranych stacjach w Warszawie, Krakowie i innych miastach wprowadzono także koncept Great Bakery, czyli świeżo wypiekane ciastka i pieczywo. Zgodnie z planem do końca kwietnia br. ofertę świeżego pieczywa będzie można znaleźć na ponad 90 stacjach w całym kraju.

Kluczowym elementem planu na I kwartał 2018 r. jest zakończenie procesu rebrandingu stacji na terenie całego kraju. W perspektywie tego roku, jak i następnych lat, Circle K będzie także stawiać na rozwój organiczny sieci oraz dalsze inwestycje we wszystkie cztery kluczowe filary biznesu: segment paliw, myjni, kawy oraz części gastronomiczno-spożywczej. Circle K zaproponuje również partnerom franczyzowym nowe rozwiązania i dążyć do poszerzenia swojej sieci stacji w tym formacie.

Firma Circle K Polska (przed 1 kwietnia 2016 r.: Statoil Fuel & Retail Polska) obecna jest na polskim rynku od 1992 r. i prowadzi sieć ponad 350 stacji paliw na terenie całej Polski. Sieć ta obejmuje flagowe stacje własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe. Od 2012 r. właścicielem spółki Circle K Polska jest kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc.(Couche-Tard), jedna z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, w formacie convenience. Prowadzi ona działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Ta kanadyjska firma posiada na świecie około 14 tys. sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 120 tys. pracowników. Akcje Alimentation Couche –Tard notowane są na giełdzie w Toronto (TSE).

Katarzyna Pierzchała 1620 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.