Grupa OEX inwestuje w technologie zakupowe

OEX E-Business, na podstawie umowy zawartej w grudniu 2017 r., nabyła mniejszościowy pakiet udziałów NextBuy.

- Akwizycja jest kolejnym etapem realizacji strategii budowania kompleksowej oferty Grupy OEX w obszarze e-biznes. Do oferowanych już usług dokładamy nowoczesną technologię, która pozwoli klientom B2B optymalizować proces zakupowy w firmie i usprawniać zarządzanie wydatkami. Rozwiązanie to będziemy stosować do obsługi klientów również w naszej Grupie, co znacznie zoptymalizuje procesy związane z zarządzaniem zakupami – powiedział Artur Wojtaszek, prezes spółki OEX E-Business i członek zarządu OEX odpowiedzialny za segment e-biznes.

NextBuy uzupełni ofertę linii biznesowej e-procurement, która oferuje zarządzanie dostawcami i procesami zakupowymi.

Z kolei NexBuy środki pozyskane w wyniku transakcji planuje przeznaczyć na rozwój technologii i funkcjonalności systemu.

- Chcemy dalej rozwijać naszą technologię i proces wdrażania systemu u klienta. Planujemy rozszerzyć ofertę NextBuy o nowe moduły oraz integracje z zewnętrznymi systemami. Mamy też możliwość powiększenia naszego zespołu R&D. Spółka będzie posługiwała się logotypem OEX NextBuy. Dzięki marce OEX, która jest znana jako dostawca usług dla biznesu, mamy nadzieję umocnić naszą pozycję na rynku – powiedział Łukasz Kozicki, prezes zarządu NextBuy.

Grupa OEX to jeden z wiodących na polskim rynku podmiotów specjalizujących się w nowoczesnych usługach dla biznesu. W skład Grupy kapitałowej wchodzi spółka dominująca OEX oraz spółki zależne, między innymi: Divante, OEX E-Business, ArchiDoc, OEX Cursor i Tell. Grupa OEX świadczy usługi dla biznesu w obszarach e-commerce i e-logistyka, obsługa klienta, wsparcie sprzedaży i zarządzanie sieciami salonów dla operatorów sieci telekomunikacyjnych.

Natomiast NextBuy oferuje cyfrową platformę zakupową, łączącą kupców i dostawców. Spółka działa na rynku od 2011 roku. Obecnie jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się platform oferujących klientom rozwiązania w chmurze, które pozwalają na optymalizację zakupów. Do grona obecnych klientów NextBuy należą między innymi AXA Polska, Amica, Bakalland i Tchibo Polska.

Joanna Hamdan 13849 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.