Virtu: Nowa inwestycja, nowe możliwości

Virtu otwiera nowy zakład, poszerza asortyment dań gotowych, zmienia opakowania - wszystko dla wygody konsumentów.

Na początek 2018 r. Virtu zapowiada uruchomienie w Zawierciu drugiego zakładu produkcyjnego. Rozpoczęcie w nim produkcji ma otworzyć kolejny rozdział w historii firmy. Obecnie działający zakład zajmuje 10 tys. mkw., a po otwarciu nowego łączna powierzchnia powiększy się do 25 tys. mkw. Jak zapewnia Virtu, będzie to największy zakład w Polsce należący do producenta dań gotowych. – Wartość tej inwestycji to 80 mln zł – mówi Grzegorz Cielecki, dyrektor zarządzający Grupy Virtu. Podkreśla, że produkcja, pakowanie i magazynowanie będą w pełni zautomatyzowane. Kontrola jakości zarówno surowców, jak i produktów gotowych, a także badania nad nowymi produktami będą odbywać się w laboratorium w nowym zakładzie.

Lokalizacja produkcji w Zawierciu jest korzystna dla regionu borykającego się z dużym bezrobociem. – To jest bardzo ważne dla lokalnego rynku pracy, zakład da dodatkowo zatrudnienie ok. 130 osobom. W połączeniu z obecnymi 680 etatami w macierzystym zakładzie zatrudnimy łącznie ponad 800 osób – informuje Grzegorz Cielecki.

Nowa inwestycja umożliwi Virtu poszerzenie asortymentu. Od początku będą w nim produkowane pizze zarówno na cienkim, jak i na grubym cieście, a także nowe produkty z linii Smaki Świata. Dyrektor zarządzający Virtu zapowiada również rozpoczęcie produkcji dań wegańskich i szerokiego asortymentu produktów convenience. To odpowiedź na oczekiwania konsumentów, które często zmieniają się, co z kolei wymaga od producentów dużej elastyczności i szybkiej reakcji.

Grzegorz Cielecki zapewnia, że nowy zakład umożliwi Virtu jeszcze szybsze podążanie za nowymi potrzebami konsumentów. Zwraca szczególną uwagę na trend convenience. Konsumenci nie chcą spędzać w kuchni dużo czasu, szukają smacznych dań, które mogą szybko przygotować, ale z gwarancją wysokiej jakości. Zarówno kuchni tradycyjnej, jak i międzynarodowej. Bo Polacy dużo podróżują, są również otwarci na nowości i lubią eksperymentować.

Virtu ma szerokie portfolio, które rozwija już od 25 lat, spełniające te oczekiwania konsumentów. Od tradycyjnych pierogów, uszek, pasztecików, krokietów, naleśników, klusek na parze po pizzę, zapiekanki i dania gotowe. Wśród nich z tradycyjnej polskiej kuchni, ale też sajgonki czy wegetariańskie. Wszystkie te produkty są pod marką Virtu.

Z nowszych propozycji w ofercie ma linię makaronów z dodatkami charakterystycznymi dla kuchni włoskiej, linię trzech sosów z dodatkami, pesto w dwóch wariantach smakowych. Nowością jest linia Kubek na raz w dwóch seriach: Smaki Polski i Smaki Świata. Są to typowe produkty convenience – gotowe dania w kubku, do podgrzania w kuchence mikrofalowej (bez konieczności przekładania do innego naczynia), które można spożyć w biurze czy w drodze.

Virtu jako pierwszy zastosował do produkcji dań gotowych będących kompletnym posiłkiem metodę sous-vide, polegającą na gotowaniu w próżni według ściśle kontrolowanej procedury obejmującej czas i temperaturę. Potrawy są szczelnie zapakowane w woreczki, co zapewnia zachowanie wszystkich walorów dania. Opakowania tych dań pod marką Virtu wyróżniają się grafiką. Podobnie jak inne wyroby tego producenta mają przezroczyste okienko ułatwiające konsumentom dokonanie wyboru. Virtu ma też propozycję dla dzieci, to linia dań pod marką Super Virtuś.

– Obecnie pracujemy nad rebrandingiem opakowań Virtu – mówi Grzegorz Cielecki. Dodaje, że zmieni się ich grafika i pojawią się informacje o produkcie istotne dla konsumentów. Zapowiada, że produkty Virtu w nowych opakowaniach będą wprowadzone na rynek w I kwartale 2018 r.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.