Mastercard dla WOŚP

Podczas tegorocznego finału WOŚP zadebiutują eSkarbonki, czyli nowe narzędzie wspierające kwestowanie m.in. poprzez portfel cyfrowy Masterpass. Pomysłodawcą rozwiązania jest Mastercard.

Każdy wolontariusz będzie mógł wygenerować i udostępnić swój unikalny link, za pomocą którego będzie można wpłacać darowizny m.in. poprzez portfel cyfrowy Masterpass. Jest to elektroniczny portfel, w którym można „zapisać” różne karty płatnicze, aby następnie dokonywać płatności online. Dane karty płatniczej wpisuje się w Masterpass tylko raz, a przy każdym kolejnym zakupie jedynie wybiera jedną z kart z listy. Dodatkowo, dane kart są szyfrowane i wykorzystują inne nowoczesne zabezpieczenie.

Dzięki eSkarbonce każdy wolontariusz WOŚP może kwestować w dwojaki sposób: z tradycyjną, tekturową skarbonką, w dniu Finału WOŚP, a także od 4 stycznia za pomocą elektronicznej skarbonki od Mastercard, udostępniając wygenerowany przez siebie link, np. na swoich profilach w mediach społecznościowych. Środki zebrane przez wolontariusza, zarówno za pomocą fizycznej skarbonki, jak i tej elektronicznej, zostaną przekazane WOŚP jako zgromadzone przez konkretną osobę. W ten sposób, po raz pierwszy wolontariusze otrzymają możliwość sumarycznego kwestowania również online.

Wprowadzenie eSkarbonek zintegrowanych z portfelem Masterpass ma ułatwić Polakom angażowanie się w dobroczynność – zwłaszcza, że płatności kartą w internecie stale zyskują na popularności. Według danych NBP (raport NBP „Informacja o kartach płatniczych II kwartał 2017 r.”) w ciągu pierwszego półrocza 2017 r. wartość takich transakcji wynosiła 3,7 mld zł i wzrosła o 31 proc. w porównaniu do zeszłego roku.

- Zdecydowanie największą grupę wolontariuszy stanowią ludzie młodzi, dla których media społecznościowe to codzienność. Chcemy wykorzystać potencjał ich aktywności w sieci, dlatego we współpracy z firmą Mastercard przygotowaliśmy eSkarbonki, czyli wirtualne puszki, które można udostępniać na Facebooku czy Twitterze – tłumaczy Jurek Owsiak, prezes zarządu WOŚP. – To kolejna opcja wsparcia Orkiestry, a dla nas szansa, by odmieniać trudną rzeczywistość i pomagać w wyrównywaniu szans w leczeniu noworodków w całej Polsce - dodaje.

Mastercard kibicuje Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy już od wielu lat. - Mocno podziwiamy wszystkich wolontariuszy i doceniamy ich trud w niesieniu pomocy innym. Wszyscy widzimy w swoich miejscowościach, jak dzielnie przez kilka godzin, często mimo ciężkich warunków pogodowych, wytrwale i z uśmiechem pomagają zbierać darowizny – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe. - Dlatego w tym roku chcieliśmy zrobić coś dla nich – by ich wynagrodzić i pomóc im w kwestowaniu – wyjaśnia.

Jego zdaniem eSkarbonka to nowoczesne narzędzie, które z pewnością ułatwi kwestującym pracę, a wszystkim chętnym darczyńcom umożliwi w szybki i łatwy sposób przekazać środki. - Widząc, jak chętnie Polacy sięgają po karty płatnicze w internecie, mamy nadzieję, że eSkarbonka wpłynie pozytywnie na wysokość tegorocznej zbiórki, a może nawet pomoże w pobiciu zeszłorocznego rekordu! – mówi Ciołkowski.

Co roku Mastercard przygotowuje Bezcenne Niespodzianki związane z WOŚP. W 2017 r. było nią przekazanie na ręce Jurka Owsiaka, fana The Rolling Stones, oryginalnej gitary Micka Jaggera. Instrument został wystawiony na aukcję i ostatecznie został wylicytowany za kwotę 175 tys. zł. Cały dochód trafił na konto Fundacji. Rok wcześniej pozytywnie zaskoczona została 9-letnia Amelka z Rybnika, wolontariuszka WOŚP. Jej marzeniem było poznanie Jurka Owsiaka. W dniu 9. urodzin dziewczynki Dyrygent WOŚP zjawił się w jej szkole i wręczył jej kartki z życzeniami oraz zaproszenie do odliczania „Światełka do nieba” wspólnie ze swoim idolem na scenie pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie.

W tym roku na dedykowanej platformie wolontariusze będą także mogli zgłosić swoje pomysły na Bezcenną Niespodziankę dla swojego sztabu. Co roku w całej Polsce tysiące lokalnych sztabów WOŚP koordynuje pracę wolontariuszy, przeliczając datki zebrane podczas Finału w danej okolicy, a także organizuje dodatkowe atrakcje dla lokalnej społeczności – koncerty, licytacje czy imprezy sportowe. Aby docenić ich zaangażowanie, Fundacja WOŚP i Mastercard zorganizują więc niezwykłą niespodziankę dla wybranego sztabu, zgłoszonego przez wolontariusza Orkiestry. W dniu Finału ogłoszony zostanie zwycięzca, którego propozycja zostanie zrealizowana.

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to organizacja pozarządowa założona w 1993 r. i od tego czasu co roku, na początku stycznia, organizująca zbiórkę pieniędzy, która nazywa się Finałem WOŚP. Za zebrane środki Fundacja WOŚP kupuje i przekazuje w darze szpitalom dziecięcym w Polsce najnowocześniejszy sprzęt medyczny. W ciągu 25 lat Fundacja zebrała i przeznaczyła na wsparcie dla szpitali ponad 720 mln zł.

Mastercard jest firmą technologiczną działającą w obszarze płatności. Obsługuje światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach.

Katarzyna Pierzchała 1859 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }