Sokołów zwiększył sprzedaż o 9 proc.

W 2017 roku Grupa Sokołów sprzedała produkty za kwotę o 9 proc. wyższą niż rok wcześniej, stworzyła też 300 nowych etatów. Ma skonkretyzowane plany na 2018 rok.

Na zdjęciu: Bogusław Miszczuk, prezes firmy Sokołów SA

- Planujemy szereg działań nastawionych zarówno na pracowników, jak i potencjalnych pracowników. Już na początku 2018 roku wyjdziemy z propozycją do absolwentów, proponując im niezmiernie interesujący, międzynarodowy staż menadżerski, którego uwieńczeniem będzie oferta pracy na stanowisku menadżerskim - zapowiada Bogusław Miszczuk, prezes zarządu Sokołowa. - Planujemy również wzmacnianie kultury przywództwa w naszej firmie poprzez wdrożenie zasad przywództwa, proponowanie drogi rozwojowej i efektywnościowej, nie zapominając jednocześnie o badaniu satysfakcji i zaangażowania pracowników, koncentracji na bezpieczeństwie i promocji zdrowia oraz komunikacji, zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej - dodaje.

Sokołów podkreśla, że 2017 rok był dla firmy owocnym okresem. Mimo problemów, takich jak niestabilna sytuacja na rynku surowcowym oraz rozprzestrzeniający się wirus ASF i ciągły brak możliwości eksportu wieprzowiny do Chin, Rosji czy Korei Płd., producent zwiększył przychody ze sprzedaży o 9,2 proc., kreując niemal 300 nowych miejsc pracy.
- Umocniliśmy naszą pozycję na wielu eksportowych rynkach - podkreśla Miszczuk. - W Wielkiej Brytanii pojawiły się kolejne produkty Sokołowa i zostały bardzo dobrze przyjęte. Zwiększyliśmy sprzedaż na rynku amerykańskim. Rozpoczęliśmy produkcję i eksport produktów do Hongkongu. Rozszerzyliśmy działania na rynkach skandynawskich, a nasza wołowina zaczęła podbijać Portugalię i Japonię - wylicza.
W 2017 roku Sokołów wprowadził na rynek 59 nowych produktów, co oznacza, że średnio co 4,5 dnia pojawiała się w portfolio Grupy jakaś premiera. Powstały dwie nowe linie produktowe: Z gruntu dobre (warzywne pasty i pasztety) oraz Drób premium. Sokołów podkreśla, że dzięki jego aktywności promocyjnej „Uczta Qulinarna – wołowina z Sokołowa”, która cieszy się dużym zainteresowaniem, na polskich stołach coraz częściej pojawiają się steki z sezonowanego rostbefu czy antrykotu, a spożycie wołowiny wzrosło o 75 proc. w porównaniu z 2016 rokiem. Inwestycje grupy w mijających 12 miesiącach pochłonęły 110 mln zł.
Sokołów zapewnia też, że mocno koncentruje się na działaniach CSR oraz programach dla pracowników. M.in. w ramach programu „Na ścieżce zdrowia” producent przeprowadził akcję edukacyjną pod nazwą #ucieknijcukrzycy - serię szkoleń, podczas których dietetyk wraz z szefem kuchni uczyli, jak poprzez właściwą dietę zapobiegać chorobie oraz komponować codzienny jadłospis. Kolejnym krokiem było uruchomienie akcji sportowej, podzielonej na trzy kategorie: „Sokołów biega”, „Sokołów na rowerze” oraz „Sokołów pieszo”. Wspólnie pracownicy firmy pokonali w ten sposób ponad 40 tys. km.
Sokołów udostępnił też pracownikom platformę szkoleniową, w ramach której mogli oni skorzystać z kursów on-line z zakresu marketingu, zarządzania, sprzedaży, social-mediów, pakietu office czy grafiki komputerowej. W zakładzie w Tarnowie został wprowadzony system, dzięki któremu Pracownicy sami decydują, jaki posiłek otrzymają podczas przerwy regeneracyjnej. Firma przygotowuje się także do wdrożenia systemu monitorów, który ma znacząco usprawnić komunikację w firmie.

Magdalena Weiss 1395 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }