Grupa Eurocash: Będzie to kolejny rok inwestycji

- 2018 r. w Grupie Eurocash będzie przebiegać m.in. pod znakiem integracji sklepów Eko i Mila z siecią Delikatesy Centrum - mówi Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash.

Na trzy pytania podsumowujące 2017 r. w Grupie Eurocash odpowiada Pedro Martinho, członek zarządu (na zdjęciu).

Jakie przedsięwzięcie firmy miało dla niej najistotniejsze znaczenie w 2017 r.?

Niewątpliwie była to finalizacja przejęcia supermarketów Eko oraz zawarcie umowy dotyczącej przejęcia sieci Mila. Transakcje te są kluczowymi elementami wdrażanej przez nas strategii zakładającej budowę ogólnopolskiej sieci supermarketów – obejmującej zarówno placówki franczyzowe, jak i własne.

Przejęcia te są również bardzo istotne z punktu widzenia rozwijanego przez nas projektu dostaw artykułów świeżych do sklepów. Dostawy te obejmują już ponad 70 proc. sklepów funkcjonujących pod szyldem Delikatesy Centrum. Dzięki przejęciu supermarketów Eko i Mila zdobędziemy cenne kompetencje w tym zakresie i będziemy w stanie podwoić wolumen sprzedaży produktów świeżych. Ta kategoria jest niezwykle ważna dla niezależnych właścicieli sklepów, aby mogli skutecznie konkurować o klienta z dyskontami. Dla nas zbudowanie odpowiedniej skali własnego detalu jest konieczne, ponieważ dzięki temu będziemy mogli przetestować i wdrożyć rozwiązania, z których w kolejnym kroku korzystać będą mogli wszyscy nasi klienci – niezależni właściciele sklepów detalicznych, w tym przedsiębiorcy skupieni w poszczególnych sieciach franczyzowych i partnerskich.

2017 r. to także dalszy rozwój nowych formatów detalicznych, takich jak Duży Ben, Kontigo czy abc na kołach.

Jakie wydarzenie zewnętrzne wywarło największy wpływ na działalność firmy w 2017 r.? Jak zmieniły się warunki prowadzenia działalności w porównaniu z latami poprzednimi?

Pozytywnym zjawiskiem dla całej branży FMCG był powrót inflacji cen żywności. Z drugiej strony, rosną również koszty, w tym w szczególności koszty pracy. Jako Grupa Eurocash, tak jak cała branża, odczuwamy brak pracowników do pracy i presję na wzrost wynagrodzeń. Musimy więc coraz bardziej iść w kierunku automatyzacji i jeszcze mocniej integrować logistykę ze sklepami, co powinno pozwolić na obniżenie kosztów. To jedno z najważniejszych wyzwań na nadchodzące miesiące i lata.

W 2017 r. towarzyszyła nam również niepewność legislacyjna. W ostatnich dniach wyjaśniło się, w jaki sposób będzie wdrażany zakaz handlu w niedziele. Już wcześniej zapytaliśmy 5 tysięcy naszych klientów, co myślą o tym zakazie. Połowa z nich wypowiedziała się o tym pomyśle pozytywnie, a druga połowa negatywnie. Myślę, że zakaz nie powinien mieć dużego negatywnego wpływu na rynek niezależnych sklepów.

Jakie Eurocash ma plany na 2018 r.?

2018 r. w Grupie Eurocash będzie przebiegać m.in. pod znakiem integracji sklepów Eko i Mila z siecią Delikatesy Centrum. Jak wspomniałem, będziemy chcieli wykorzystać know-how przejętych sieci w obszarze dystrybucji i sprzedaży produktów świeżych i w ten sposób podnosić konkurencyjność współpracujących z nami niezależnych detalistów, którzy bogatą ofertą produktów świeżych będą dodatkowo odróżniać się od dyskontów.

W przyszłym roku będziemy też niewątpliwie pracować nad poprawą rentowności w formacie cash&carry. Będzie to także kolejny rok inwestycji w testowanie i rozwój nowych formatów detalicznych, jak i inwestycji w cyfryzację firmy, w tym rozwój aplikacji mobilnych dla klientów Grupy Eurocash i konsumentów.

Ilona Mrozowska 2405 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }