VIA Outlets prowadzi remodeling europejskeigo portfolio outletów

21 listopada firma rozpoczęła proces otwierania 35 nowych sklepów i restauracji we Freeport Lisboa Fashion Outlet w pobliżu Lizbony.

Ta kompleksowa przemiana stanowi kolejną fazę w ramach wartego ponad 200 mln euro programu remodelingu 11 obiektów z portfolio VIA Outlets.

Calvin Klein Jeans & Underwear, Elisabetta Franchi, Furla i Timberland - to tylko niektóre z międzynarodowych marek modowych, które otwierają się w centrum handlowym w Alcochete. Jubiler Tous, a także sklep z torebkami i akcesoriami Tumi otworzyły swoje nowe lokale we Freeport Lisboa Fashion Outlet. VIA Outlets poszerzyło także ofertę centrum w segmencie odzieży dziecięcej i wyposażenia domu.

W związku z wynajęciem 80 proc. nowej powierzchni, w centrum o obecnej, całkowitej powierzchni 35 777 mkw. znajduje się teraz ponad 130 sklepów i restauracji. Marki Le Creuset, Starbucks, Elisabetta Franchi i Tumi otwierają w tej lokalizacji swoje pierwsze salony outlet w Portugalii, dołączając do znanych marek premium: Coach, Hackett i Swarovski, które również wybrały to centrum na swój debiut na portugalskim rynku outletowym.

W ramach prac stworzono nową, północną część centrum Freeport Lisboa Fashion Outlet, otwarto grupę restauracji wokół nowego placu oraz przebudowano wejście główne. Wszystkie budynki zostały przemalowane na spójne, jasne kolory. Wykorzystano także lokalne materiały, tak by ceramika, drewno i metalowe elementy zastosowane na fasadach sklepów wpisywały się w architekturę regionu. Nowy wygląd zyskała także przestrzeń wspólna centrum, w ramach której stworzono m.in. "Praça do Elétrico" - park w stylu lizbońskim z brukowanymi alejkami i repliką słynnego tramwaju miejskiego nr 28.

Zdaniem firmy przebudowa, która pozwoliła na poszerzenie portfolio centrum o marki premium ma przełożyć się na znaczące zwiększenie liczby odwiedzających.

Freeport Lisboa Fashion Outlet to dotychczas piąte centrum VIA Outlets objęte programem modernizacji, który rozpoczął się od centrum Fashion Arena Prague Outlet w Czechach i kolejno objął: Landquart Fashion Outlet w Szwajcarii, Batavia Stad Amsterdam Fashion Outlet w Holandii i Mallorca Fashion Outlet w Hiszpanii.

Program remodelingu VIA Outlets obejmie w dalszej kolejności centra: w szwedzkim Göteborgu, Wrocław Fashion Outlet w Polsce, w niemieckim Zweibrücken, hiszpańskiej Sewilli, portugalskim Porto oraz w Oslo, w Norwegii.

VIA Outlets została założona w roku 2014. Jej głównymi partnerami są holenderski fundusz emerytalny zarządzający aktywami APG oraz UK REIT Hammerson plc. Partnerami operacyjnymi spółki są Value Retail, specjalizujący się w projektach detalicznych oraz zarządca nieruchomości inwestycyjnych Meyer Bergman. Obecnie portfolio VIA Outlets jest jednym z trzech największych na rozwijającym się europejskim rynku outletów.

Joanna Hamdan 13852 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.