Magnolia Park we Wrocławiu sprzedana

Wartość transakcji wyniosła ok. 380 mln euro.

Należący do Union Investment Real Estate fundusz Unilmmo: Europa sfinalizował transakcję kupna wrocławskiego centrum handlowego Magnolia Park od funduszu Blackstone.

- Polska jest, w szczególności w odniesieniu do centrów handlowych, jedną z najatrakcyjniejszych lokalizacji inwestycyjnych w Europie. Łączy wszystkie cechy, które są dla nas interesujące – wysoką siłę nabywczą, ciekawą ofertę nowoczesnych nieruchomości oraz rozsądne ceny – powiedziała Henrike Waldburg, szefowa działu zarządzania nieruchomościami handlowymi w hamburskim Union Investment Real Estate GmbH.

Zarządcą centrum handlowego po sprzedaży pozostanie firma Multi. Przy transakcji funduszowi Union Investment Real Estate doradzała firma Cushman & Wakefield, a stroną prawną zajmowała się kancelaria Dentons.

Magnolia Park jest pierwszym wrocławskim centrum handlowym w portfelu Union Investment Real Estate, a zarazem największym obiektem tego typu w polskiej ofercie funduszu. Powierzchnia handlowa centrum wynosi ok. 100 tys. mkw. i jest niemal w całości wynajęta. Lista najważniejszych najemców są marki krajowe i międzynarodowe takie jak: Tesco, Castorama, Saturn, Helios, P&C oraz Decathlon.

W portfelu otwartych funduszy nieruchomości Union Investment Real Estate znajduje się obecnie siedem centrów handlowych w Polsce: 3 Stawy w Katowicach, Manufaktura w Łodzi, Focus Park w Rybniku, Sarni Stok w Bielsku-Białej, Riviera w Gdyni, Ferio w Koninie i Magnolia Park we Wrocławiu. Ich łączna powierzchnia handlowa wynosi 390 tys. m2, a wartość tych nieruchomości to ok. 1 mld euro.

Joanna Hamdan 5799 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.