"Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem"

Pod takim hasłem z początkiem grudnia ruszyła kampania Federacji Polskich Banków Żywności.

Stowarzyszenie chce poprzez nią zwrócić uwagę na problem marnowania żywności w Polsce.

Rocznie wyrzucanych jest 9 milionów ton jedzenia, to 18 miliardów posiłków, które mogłyby trafić do 2 milionów osób, żyjących w skrajnym ubóstwie.

Federacja jest jedyną organizacją w Polsce, która na masową skalę potrafi ratować żywność przed zmarnowaniem i przekazywać ją do osób najbardziej potrzebujących.

Bohaterką kampanii jest mała dziewczynka, która z radością nakrywa stół i przygotowuje się do posiłku, którego w rzeczywistości nie ma, ponieważ otwierając lodówkę znajduje tam tyko olej. To częsta sytuacja dla 2 milionów osób żyjących w Polsce, mimo że wciąż w skali roku marnowanych jest 9 milionów ton jedzenia.

- Pokazujemy w spocie, że rozwiązaniem tego paradoksu niedożywienia zajmują się Banki Żywności, które odbierając żywność od producentów, sklepów, restauracji oraz dbając o jej transport i magazynowanie, przekazują ją z powodzeniem do wielu potrzebujących, za pośrednictwem organizacji pomocowych – podkreśla Monika Młynarczyk – kierownik ds. komunikacji marketingowej i fundraisingu w Federacji Polskich Banków Żywności.

Po pierwsze Federacja zachęca, by aktywnie zadbać o własne otoczenie, stworzyć w domach i rodzinach kulturę szacunku do jedzenia. Dzięki temu możliwe byłoby ograniczenie strat żywności, które po stronie samych gospodarstw domowych, wynosi obecnie 2 mln ton w skali roku.

Po drugie każdy z nas może przyczynić się do niemarnowania żywności na ogromną skalę, która ma miejsce w hipermarketach, u producentów i w restauracjach. Każda 1 złotówka przekazana na Banki Żywności, umożliwi dostarczenie potrzebującym aż 16 posiłków przygotowanych z uratowanej żywności. Banki posiadają ogólnopolską sieć 32 placówek, wypracowane procedury odbioru żywności od producentów i z hipermarketów oraz kontakty do osób potrzebujących w całej Polsce. Jedynym ograniczeniem są fundusze niezbędne na transport, czyli odebranie żywności od dostawców i przewiezienie jej do magazynów, skąd jest dalej dystrybułowana. Każde 30 zł przekazane poprzez stronę http://www.wspieraj.bankizywnosci.pl to aż 800 uratowanych posiłków, które trafią do potrzebujących.  

Federacja w swojej kampanii wykorzystuje działania z zakresu ATL, BTL. Kampania społeczna jest realizowana w telewizji, prasie, radiu, internecie oraz na outdoorze w 5 największych miastach Polski.

Joanna Hamdan 6816 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }