Grudzień według Google

Najpopularniejsze hasła wpisywane w grudniu w wyszukiwarkę to m.in.: przepis na pierniki, potrawy wigilijne, barszcz czerwony, ciasto na pierogi, bigos i sernik na zimno. Jest też wiele zapytań o wieprzowinę, łososia i ciasteczka.

Google, największa internetowa wyszukiwarka na świecie, przeanalizowała, jakie hasła są najczęściej w nią wpisywane przez Polaków w grudniu.

Okazuje się, że rodacy zaczęli rozglądać się za informacjami dotyczącymi choinek oraz ozdób choinkowych już na przełomie października i listopada br. Od ostatnich dni października widoczne jest również narastające zainteresowanie tematem. W listopadzie wśród najbardziej popularnych zapytań znalazły się: choinka, ozdoby choinkowe, choinka na pniu, bombki choinkowe oraz choinki sztuczne. Polacy poszukiwali także porad dotyczących przygotowania choinek samodzielnie, np. choinka z makaronu czy choinka z szyszek. Co ciekawe, internauci często wpisywali te zapytania pozostając w ruchu, bowiem 58 proc. z nich pochodziło ze smartfonów.

W grudniu wielu internautów rozgląda się za ubraniami czy akcesoriami, nie tylko pod kątem prezentów, ale i na przykład strojów na Sylwestra. Podkategorie, które najszybciej zyskują na powodzeniu w tym czasie to portfele (+51 proc.), spinki do mankietów (+51 proc.), piżamy (+43 proc.) i bransoletki (+31 proc.). Coraz częściej do wyszukiwania tych rzeczy wykorzystywane są smartfony, bowiem w pierwszej połowie 2017 r. ich udział w ogólnej liczbie zapytań wyniósł już 45 proc.

Grudzień to także czas rosnącej popularności produktów do pielęgnacji urody i higieny osobistej, takich jak perfumy i zapachy (+44 proc.), szczoteczki do zębów i akcesoria (+42 proc.) czy pędzle i akcesoria do  makijażu (+32 proc.). Te produkty są również często wyszukiwane na smartfonach: w 2017 r. mobilny udział tych zapytań wyniósł 53 proc..W okresie przedświątecznym internauci częściej rozglądają się także za elektroniką. 

Nieodłączny element świąt to oczywiście kuchnia tradycyjna. Hasła najszybciej zyskujące na popularności w grudniu to przede wszystkim: przepis na pierniki, potrawy wigilijne, barszcz czerwony, ciasto na pierogi, bigos czy sernik na zimno. Polacy wpisują także wiele zapytań o wieprzowinę (+94 proc.), łososia (+77 proc.), ciasteczka (+59 proc.), czy przysmaki i specjały (+54 proc.).

Po znalezieniu przepisów przychodzi czas na przygotowanie i odpowiednie podanie potraw. W związku z tym w wyszukiwarkę wpisywane są takie hasła, jak: obrusy świąteczne, foremki do pierników, wyciskarka do owoców, gerlach sztućce, maszynka do mięsa, blender, noże kuchenne czy młynek do kawy żarnowy. Rośnie liczba zapytań w kategoriach obrusy i serwetki (+50 proc.), artykuły do pieczenia (+28 proc.), srebra (+28 proc.) oraz roboty kuchenne (+21 proc.). Za przepisami, produktami spożywczymi i kuchennymi coraz częściej rozglądamy się mobilnie, bowiem w 2017 r. udział wyszukiwań w tej kategorii w 42 proc. pochodził ze smartfonów.

Święta na YouTube

Polacy włączają YouTube nie tylko w poszukiwaniu rozrywki, ale także w tzw. momentach, które mają znaczenie, czyli kiedy poszukują inspiracji lub instrukcji do wykonania na przykład własnych ozdób choinkowych. W momentach “chcę wiedzieć jak” internauci rozglądają się za filmami, które pomogą im podpatrzeć: jak zrobić gwiazdę z papieru, jak zrobić stroik na Boże Narodzenie, jak złożyć serwetkę, jak zapakować prezent lub jak zrobić prezent. Użytkownicy szukają także wideo przepisów na świąteczne potrawy, o czym świadczą frazy: jak zrobić lukier, jak zrobić barszcz czerwony, jak zrobić domek z piernika oraz jak zawijać krokiety.

W grudniu internauci chcą oglądać głównie zabawne filmy (36 proc.), wideo lifestyle’owe (19 proc.), DIY (17 proc.), gaming (15 proc.), jak i wideo związane z pielęgnacją urody i makijażem (13 proc.). Na YouTube można znaleźć nawet kalendarz adwentowy. Każdego dnia aż do Świąt, wielu youtuberów zamieszcza na swoich kanałach filmy z tagiem vlogmas, które dotyczą najczęściej pakowania prezentów, inspiracji do wyboru prezentów dla najbliższych, robienia świątecznych dekoracji czy prezentacji podarunków, które otrzymali sami twórcy. Rok temu takie filmy stanowiły aż 21 proc. najpopularniejszych treści związanych ze świętami na polskim YouTube.

Źródło: YouTube

 

 

Ilona Mrozowska 2627 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }