Cukier znika z produktów Coca-Coli

Coca-Cola, w ramach realizacji europejskiego zobowiązania dotyczącego redukcji kaloryczności, wprowadziła na polski rynek produkt bez cukru - Coca-Colę Cherry Zero Cukru.

Na zdjęciu: Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services

Coca-Cola Cherry Zero Cukru zastąpi dotychczas sprzedawaną wersję napoju opartą na recepturze z zawartością cukru. Producent przypomina, że tym samym realizuje europejskie zobowiązanie do obniżenia całkowitej zawartości cukru w swoich produktach o 10 proc. - do 2020 r.

- Słuchamy zmieniających się oczekiwań konsumentów i rozszerzamy ofertę napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. W tym roku wprowadziliśmy już na rynek m.in. nową, ulepszoną pod względem smaku formułę Coca-Cola Zero Cukru i obniżyliśmy kaloryczność Sprite’a do 9 kcal na 100 ml. Już 27 proc. całego naszego portfolio w Polsce to produkty o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. Jest to o 5,3 p.p. więcej niż rok temu - podkreśla Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services.

Zobowiązanie o obniżaniu kaloryczności produktów w Europie wpisuje się w globalną strategię firmy, która w 2016 r. zmodyfikowała receptury ponad 200 swoich produktów i wprowadziła na rynek prawie 500 nowych napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. Zwiększane są także nakłady na promocję wariantów light jako alternatywy dla napojów opartych o receptury z cukrem oraz na edukację konsumentów w zakresie rozważnej konsumpcji i zróżnicowanej diety. 

- Prace nad recepturami naszych napojów, zmierzające do obniżenia ich kaloryczności to tylko jedno z działań, jakie podejmujemy, aby pomóc konsumentom kontrolować ilość cukru spożywanego w ich codziennej diecie. Wprowadzamy także na rynek mniejsze opakowania, aby pomóc konsumentom kontrolować ilość spożywanych kalorii poprzez mniejsze porcje - dodaje Lana Popović.

Coca-Cola wspólnie z innymi producentami żywności w Europie oraz z ekspertami do spraw żywienia pracuje jednocześnie nad uproszczeniem systemu oznaczeń składu produktów, dodając do niego kolory, które będą w intuicyjny sposób informować o tym, czy zawartość tłuszczu, cukru i soli oraz wartość kaloryczna danego produktu jest wysoka, średnia czy zerowa. Celem jest stworzenie jednego systemu, który będzie można stosować w całej Europie, tak aby europejscy konsumenci mieli dostęp do tych samych informacji, niezależnie od miejsca,               w którym w danej chwili przebywają.

Nowa Coca-Cola Cherry Zero Cukru już zaczęła pojawiać się na polskich półkach sklepowych i stopniowo będzie dostępna w coraz większej liczbie punktów handlowych. Jest to najbardziej znana i najlepiej sprzedająca się na świecie wiśniowa Cola. Na światowym rynku pojawiła się ponad 30 lat temu – w 1985 r., a jej premiera w Polsce miała miejsce w 1996 r. Wprowadzenie na rynek Coca-Cola Cherry oznaczało rewolucję. Przed nią do napojów Coca-Cola nie dodawano żadnego innego aromatu i nie wprowadzano pod jej marką żadnego innego smaku.

Na krajowym rynku Coca-Cola oferuje obecnie 43 produkty w 13 pojemnościach – od napojów gazowanych takich jak Coca-Cola, Fanta, Sprite, tonic Kinley, poprzez mrożone herbaty, soki, wody mineralne, napoje energetyzujące, aż do napojów dla sportowców. 

 

Ilona Mrozowska 2179 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.