Campari zwiększa przychody i zysk

Po dziewięciu miesiącach 2017 r. włoski producent wermutu, wina i burbonu miał 1,28 mld euro przychodów ze sprzedaży.

To wynik o 8,1 proc. lepszy od ubiegłorocznego. Organicznie wzrost wyniósł 6,2 proc. Skorygowany zysk operacyjny sięgnął 257,3 mln euro, o 9,9 proc. ponad wynik z analogicznego okresu 2016 roku (organicznie +5,9 proc.). Zysk przed podatkami w porównywalnych warunkach zwiększył się o 22,3 proc. do 224,6 mln euro.

Region Europy Północnej, Centralnej i Wschodniej, do którego zaliczana jest Polska, odpowiadał za 19,1 proc. globalnej sprzedaży. Przychody zwiększyły się tu o 8,3 proc. (10 proc. organicznie) mimo spadku sprzedaży na rynku niemieckim (-3,8 proc.), spowodowanego niekorzystną pogodą w III kwartale roku. Ucierpiały głównie niskomarżowe wina musujące i wermuty spod marki Cinzano.

Dobrze natomiast sprzedawał się Aperol, burbon Wild Turkey i Bulldog. W Rosji odnotowano znaczący wzrost organiczny o 91,6 proc., przy czym w przypadku win musujących Cinzano wzrost był trzycyfrowy. Producent zastrzega jednak, że warunki zarówno konkurencyjne, jak i makroekonomiczne w tym kraju budzą jego ostrożność.

- Pozostałe kraje regionu miały organicznie sprzedaż wyższą o 16,6 proc., głównie dzięki Wielkiej Brytanii, Austrii, Czechom, Szwecji i Polsce – napisał producent w komunikacie.

Grupa Campari ,a w swoim portfolio ponad 50 marek z segmentu premium i superpremium, które dystrybuuje w 190 krajach świata. Zatrudnia 4 tys. pracowników i jest szóstym największym graczem na rynku alkoholi premium na świecie. Oprócz wymienionych marek należą do niego m.in. jamajskie rumy, koniak Grand Marnier czy Skyy Vodka.

Zdjęcie: Davide Campari-Milano SpA

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.