Gazetki handlowe pod lupą ekspertów

Lidl, Intermarche, Kaufland i Żabka liderami w komunikacji za pomocą gazetek handlowych.

Kapituła Programu AdRetail Inspirio przeanalizowała blisko 3 tys. gazetek promocyjnych, wydanych w I półroczu 2017 roku. Publikacje miały łącznie ponad 27 tys. stron. Ich powierzchnia całkowita wyniosła prawie 15 mln cm kw. Analizie poddano gazetki 4 dyskontów, 15 supermarketów, 7 hipermarketów i 10 sieci convenience. Były one porównywane, w ramach swoich segmentów, pod względem atrakcyjności rynkowej i wizualnej, oryginalności, innowacyjności, walorów estetycznych, a także funkcjonalności.

Oto przyznane wyróżnienia:

  • W kategorii Dyskonty zwycięzcą jest Lidl. Gazetki Lidla, według ekspertów charakteryzują się: przejrzystym układem graficznym gazetek, jasno przypisanymi cenami do produktów i wyraźnie zaznaczonymi promocjami. Poza tym grupy towarowe są mocno od siebie oddzielone. Podkreślane są cechy szczególne artykułów. Same rabaty zawsze są powiązane z istotnymi informacjami na temat asortymentu. Do zakupu zachęca nie tylko obniżka, ale też konkretny przekaz. Prosta kolorystyka, duże obrazy i wyraźne cenówki wyróżniają publikacje tej sieci na tle konkurencji.
  • W kategorii supermarketów zwycięzcą jest Intermarche. Bardzo dobrze wyeksponowane ceny i upusty ułatwiają szybkie skanowanie promocji. Dużym atutem jest też powtarzalność układu publikacji, co ułatwia klientom odnajdywanie artykułów. Grafika jest im przyjazna i pozbawiona promocyjnej agresji. Ponadto, informacje o asortymencie są czytelnie przedstawione.
  • W kategorii sklepów convenience zwycięzcą jest Żabka. Gazetki tej sieci, według kapituły, mają nowoczesny wygląd, a produkty przedstawione są w atrakcyjny sposób. Poukładano je nie kategoriami, a posiłkami, zgodnie z porami dnia, tj. na śniadanie, obiad czy kolację. Ponadto, oddzielono artykuły przeznaczone na konkretne okazje, np. alkohole czy słodycze, od codziennych zakupów. Wszystko jest jednoznacznie skomponowane z cenami. Wyraźnie oznaczone są również hity cenowe i typy promocji, np. wielosztuki.

Organizatorem Programu AdRetail Inspirio jest Sieć AdRetail. Partnerami przedsięwzięcia są serwis Interia.pl, Radio RMF FM i serwis agencyjny MondayNews. Analizowane przez Kapitułę, gazetki promocyjne były emitowane od 1 stycznia do 30 czerwca 2017 roku. Wśród członków Kapituły znaleźli się m.in. dr Maria Andrzej Faliński, były Dyrektor POHiD-u, obecnie niezależny ekspert rynku detalicznego, Andrzej Wojciechowicz, ekspert Komisji Europejskiej i NCBR w obszarze gospodarki innowacyjnej, Sebastian Starzyński, prezes instytutu badawczego ABR SESTA, Marcin Dobek, członek zarządu platformy TakeTask, a także Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca firmą badawczą Mobile Institute.

Na zdjęciu: przykład gazetki reklamowej jednego z laureatów

Ilona Mrozowska 2941 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }