Carrefour Marketplace wystartował

Ruszyła zapowiadana już od marca polska strona Carrefour Marketplace, na której inni sprzedawcy mogą oferować swoje produkty.

Wystartowała wersja beta strony Marketplace Carrefour.pl, dostępna pod adresem https://beta.carrefour.pl/.

Carrefour Marketplace to platforma internetowa, poprzez którą producenci mogą sprzedawać swoje produkty praktycznie w każdej kategorii. Platforma przeznaczona jest dla tych producentów, którzy nie mają możliwości sprzedaży produktów przez internet.

- Carrefour Marketplace udostępni polskim klientom nawet 180 tys. produktów - zapowiadał w marcu 2017 r. Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska i podkreślał, że nie tylko te z oferty Carrefoura.

Na początku tego roku Carrefour informował, iż miesięczna opłata za możliwość umieszczania produktów wyniesie 149 zł netto, natomiast prowizja od sprzedaży, w zależności od rodzaju asortymentu to 5-9 proc. wartości transakcji. Sprzedawca będzie musiał się zarejestrować na stronie (utworzyć konto sprzedawcy) oraz dostarczyć informacje o produkcie wraz ze zdjęciem. Opłaty będą przekazywane przez platformę na konto sprzedawcy co siedem dni.

Taką usługę Carrefour wprowadził już m.in. we Francji, Brazylii i Hiszpanii.

Carrefour Marketplace działa na podobnej do Allegro zasadzie. Oferuje towary, które do tej pory były niedostępne w stacjonarnych sklepach sieci, a które zapewnią współpracujący z Carrefourem zweryfikowani sprzedawcy. Po dokonaniu zakupu klienci korzystający z Carrefour Marketplace, będą mogli wybierać między dostawą kurierską a odbiorem w sklepie Carrefour w ramach usługi click & collect. Usługa click & collect będzie początkowo dostępna tylko dla produktów z portfolio Carrefoura, a później zostanie rozszerzona również o pozostałych sprzedawców.

- To Carrefour zaprasza wybranych sprzedawców do współpracy w ramach Marketplace oraz weryfikuje zgłoszenia wpływające przez formularz kontaktowy na stronie - poinformowało Handel Extra biuro prasowe Carrefoura. - Współpraca jest oferowana profesjonalnym sprzedającym, którzy mają doświadczenie w sprzedaży online, szeroki asortyment w interesujących kategoriach, sprzedają nowe produkty i posiadają pozytywne opinie na temat jakości obsługi klienta. Ważną cechą sprzedającego jest również gwarancja wysyłki zamówienia w ciągu 48 godzin - dodają przedstawiciele Carrefoura..

Carrefour, podpisując umowę z kontrahentem, określa kryteria handlowe i jakościowe, które powinien spełnić Partner wchodząc na platformę. Zgodnie z tą zasadą na platformie są tylko sprawdzeni, doświadczeni sprzedający.

 

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.