Carrefour Marketplace wystartował
Ruszyła zapowiadana już od marca polska strona Carrefour Marketplace, na której inni sprzedawcy mogą oferować swoje produkty.
Carrefour Marketplace to platforma internetowa, poprzez którą producenci mogą sprzedawać swoje produkty praktycznie w każdej kategorii. Platforma przeznaczona jest dla tych producentów, którzy nie mają możliwości sprzedaży produktów przez internet.
- Carrefour Marketplace udostępni polskim klientom nawet 180 tys. produktów - zapowiadał w marcu 2017 r. Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska i podkreślał, że nie tylko te z oferty Carrefoura.
Na początku tego roku Carrefour informował, iż miesięczna opłata za możliwość umieszczania produktów wyniesie 149 zł netto, natomiast prowizja od sprzedaży, w zależności od rodzaju asortymentu to 5-9 proc. wartości transakcji. Sprzedawca będzie musiał się zarejestrować na stronie (utworzyć konto sprzedawcy) oraz dostarczyć informacje o produkcie wraz ze zdjęciem. Opłaty będą przekazywane przez platformę na konto sprzedawcy co siedem dni.
Taką usługę Carrefour wprowadził już m.in. we Francji, Brazylii i Hiszpanii.
Carrefour Marketplace działa na podobnej do Allegro zasadzie. Oferuje towary, które do tej pory były niedostępne w stacjonarnych sklepach sieci, a które zapewnią współpracujący z Carrefourem zweryfikowani sprzedawcy. Po dokonaniu zakupu klienci korzystający z Carrefour Marketplace, będą mogli wybierać między dostawą kurierską a odbiorem w sklepie Carrefour w ramach usługi click & collect. Usługa click & collect będzie początkowo dostępna tylko dla produktów z portfolio Carrefoura, a później zostanie rozszerzona również o pozostałych sprzedawców.
- To Carrefour zaprasza wybranych sprzedawców do współpracy w ramach Marketplace oraz weryfikuje zgłoszenia wpływające przez formularz kontaktowy na stronie - poinformowało Handel Extra biuro prasowe Carrefoura. - Współpraca jest oferowana profesjonalnym sprzedającym, którzy mają doświadczenie w sprzedaży online, szeroki asortyment w interesujących kategoriach, sprzedają nowe produkty i posiadają pozytywne opinie na temat jakości obsługi klienta. Ważną cechą sprzedającego jest również gwarancja wysyłki zamówienia w ciągu 48 godzin - dodają przedstawiciele Carrefoura..
Carrefour, podpisując umowę z kontrahentem, określa kryteria handlowe i jakościowe, które powinien spełnić Partner wchodząc na platformę. Zgodnie z tą zasadą na platformie są tylko sprawdzeni, doświadczeni sprzedający.

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.