Klienci Biedronki zebrali prawie 126 ton żywności

Tyle zebrano w sklepach sieci podczas akcji "Podziel się dobrym posiłkiem" zorganizowanej wspólnie z Bankami Żywności w ostatni weekend września.

To prawie 37 proc., czyli ponad 1/3 z 343 ton żywności, pozyskanej dotychczas w ramach tej edycji kampanii.

We wrześniowej akcji wzięło udział 869 sklepów Biedronka w całym kraju.

Tym razem zbierano żywność dla dzieci: płatki śniadaniowe, odżywki dla najmłodszych, mleko i produkty zbożowe.

Banki Żywności przekażą te produkty lokalnym organizacjom, opiekującym się potrzebującymi dziećmi, m.in. do: Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, świetlic i ognisk wychowawczych, domów samotnej matki oraz fundacji zajmujących się ubogimi rodzinami.

- Jesteśmy dumni, że zbiórki prowadzone właśnie w sklepach Biedronka w tak dużej mierze przyczyniły się do sukcesu 14. edycji tej ważnej akcji. Nasza sieć od dawna bierze w niej udział. Dziękujemy naszym klientom za tę wrażliwość i chęć dzielenia się z potrzebującymi – podkreśla Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska.

Biedronka od lat regularnie, kilka razy w roku uczestniczy w zbiórkach żywności, w tym prowadzonych wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności. Tylko w ubiegłym roku w ramach wspólnie prowadzonych zbiórek zebranych zostało prawie 150 ton żywności dla potrzebujących. Licząc od 2004 roku, dzięki szczodrości klientów sieci, razem z bankami żywności w sklepach Biedronka zebrano łącznie ponad 4 305 mln kg artykułów żywnościowych.

Joanna Hamdan 13849 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.