Global Cosmed ze stratą

W I półroczu 2017 r. producent środków czystości i kosmetyków do ciała zanotował 11,7 mln zł straty netto, podczas gdy przed rokiem zarobił na czysto prawie 5,3 mln zł.

Skonsolidowane przychody spadły nieznacznie do 150,5 mln zł ze 155 mln zł. Wzrosły natomiast koszty sprzedaży -  z 88 mln zł do niemal 109 mln zł. W efekcie wynik operacyjny zamknął się stratą 8,8 mln zł wobec 7,5 mln zł zysku rok wcześniej.

To między innymi efekt wzrostu kosztu surowców, którymi nie zawsze udało się podzielić z odbiorcami, a także zmian zachodzących w spółce.

- Uzyskany w pierwszym półroczu 2017 r. wynik finansowy jest poniżej oczekiwań i możliwości spółki. Spadek rentowności spowodowany był między innymi rozpoczęciem procesu uruchomienia nowej mieszalni w Radomiu. W toku rozruchu technologicznego wynikły błędy projektowe, których rozpoznanie i neutralizacja wymagały czasu oraz kosztów - skomentowała Magdalena Mielimonka, wiceprezes spółki. Dodała także, że trwa wdrażanie planu naprawczego.

Do Global Cosmed należą marki takie, jak Apart Natural, Bobini, Sofin czy Kret. Global Cosmed zajmuje się też produkcją pod markami własnymi sieci handlowych, m.in. Lidla, Biedronki, Aldiego, Kauflandu i Rossmanna.

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.