PIH: bardzo dobra sprzedaż w sierpniu

W sierpniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 2,1 proc. wyższa niż w lipcu 2017 r. i o 8,8 proc. wyższa niż w sierpniu 2016 r. - podaje Polska Izba Handlu.

W sierpniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 mkw. średnio 12,95 zł, czyli o 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z lipcem br. średnia wartość koszyka spadła o około 1 proc.

- Do wzrostów przyczyniła się głównie fala upałów na początku miesiąca, która przełożyła się na większy niż w lipcu popyt na napoje, lody czy piwo – tłumaczy Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Polska Izba Handlu wraz z agencją badawczą CMR przygotowuje comiesięczne zestawienia dotyczące sklepów małoformatowych. Są to: małe sklepy spożywcze do 40 mkw., średnie sklepy spożywcze 41-100 mkw., duże sklepy spożywcze 101-300 mkw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe. Działają one niezależnie, w sieciach partnerskich, franczyzowych lub w ramach sieci scentralizowanych. Badanie prowadzone jest na próbie reprezentatywnej dla populacji blisko 80 tys. sklepów małoformatowych.

Wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych: 

  • sierpień 2017 - mdm +2,1%, rdr + 8,8%
  • lipiec 2017 -  mdm -1%, rdr + 3,3%
  • czerwiec 2017  - mdm +3,9%, rdr + 5,6 %
  • maj 2017 - mdm +7%, rdr +2%
  • kwiecień 2017 - mdm 0%, rdr  -5,7% 
  • marzec 2017 - mdm + 16,6%, rdr + 6,6%
  • luty 2017 - mdm- 3,2%, rdr + 0,8%
  • styczeń 2017 - mdm - 15,4%, rdr - 1,7%


Polska Izba Handlu (PIH) jest branżową izbą gospodarczą handlu detalicznego. Zrzesza ok. 30 tys. sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych oraz firmy z otoczenia FMCG, a także firmy usługowe. Działa na rynku od 1997 r. i reprezentuje handel detaliczny i usługi w Polsce.

CMR jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

Katarzyna Pierzchała 5109 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.