Jantoń chce być liderem rynku wina w Polsce

Do portfolio spółki Jantoń, która sama od niedawna ma nowego właściciela i pod jego rządami chce zostać nr 1 na rynku winiarskim w Polsce, dołącza Grzaniec Galicyjski produkowany przez Piwnice Win Importowanych Vinfort.

7 września zamknięta została transakcja, w wyniku której Jakub Nowak, prezes zarządu
Jantoń wraz z Enterprise Investors, kupili 100 proc. akcji spółki.

- Połączenie sił z funduszem private equity pozwoli nam na dalszą dynamiczną ekspansję - mówi Jakub Nowak, prezes spółki Jantoń. - Chcemy rozwijać portfolio poprzez wzmacnianie istniejących oraz tworzenie nowych marek, a także konsolidując rynek. Bardzo ważnym dla nas krokiem jest przejęcie Grzańca Galicyjskiego. Zakup tej marki zapewnia nam pozycję lidera w kategorii win grzanych na rodzimym rynku – podkreśla prezes Nowak.

Dzięki przejęciu Grzańca Galicyjskiego firma Jantoń, mająca już w swoim portfelu Zbójeckie Grzane, została liderem tego segmentu rynku. Tym samym kategoria win grzanych stanie się jednym z najważniejszych segmentów w portfolio firmy.

Grzaniec Galicyjski to marka obecna na polskim rynku od 1995 r. Jest to jedyny produkt w tej kategorii robiony ściśle według tradycyjnej receptury. Jej producentem są Piwnice Win Importowanych Vinfort zajmujące się importem, dojrzewaniem, kupażem i butelkowaniem wysokiej klasy win gronowych, win musujących i win owocowych.

Jantoń planuje dalsze przejęcia oraz rozbudowę portfolio produktowego. Zamierza również wzmocnić komunikację marketingową swoich marek. - Wierzymy, że wesprze to nasz dalszy dynamiczny rozwój – zdradza Jakub Nowak. – Naszym celem jest bowiem osiągnięcie pozycji rynkowego lidera - zapowiada. 

O transakcji przejęcia spółki Jantoń pisaliśmy tutaj:

http://handelextra.pl/artykuly/201131,fundusz-enterprise-investors-przejmuje-polska-spolke-janton

 

 

Ilona Mrozowska 4642 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.