Aldi zaczyna walkę o polski rynek

Najlepszy towar, świeże produkty, co tydzień masa "bezkonkurencyjnych" ofert w asortymencie - taki ma być nowy Aldi w Polsce - ogłosił właśnie zarząd tego niemieckiego dyskontu. Od sierpnia osobą odpowiedzialną za rozwój firmy nad Wisłą jest nowy dyrektor generalny Oktawian Torchała (na zdjęciu).

W związku z nową strategią Aldi zwiększył asortyment do 1700 artykułów. To prawie dwukrotnie więcej niż wcześniej. Ofertę uzupełniają międzynarodowe i krajowe marki, takie jak: m.in. Nestlé, Coca Cola, Nivea, Pampers, Krakus, Danone, Żywiec Zdrój czy Hortex. Dodatkowo co tydzień klient może znaleźć w promocji ponad 100 produktów, zarówno spożywczych, jak i z oferty non-food.

Wszystkie te zmiany wprowadzane były w minionych miesiącach przez Oktawiana Torchałę we współpracy ze swoim poprzednikiem na stanowisku dyrektora generalnego, Nicolasem de Lope - urodzonym w Niemczech, ale mającym polskie korzenie menadżerem.

- Koncentrujemy się przede wszystkim na zapewnieniu klientom świeżych produktów: pieczywa wypiekanego w sklepach na miejscu kilka razy dziennie, owoców i warzyw, które podlegają stałej kontroli jakości, a także mięsa i ryb. Kieruje nami główna zasada Aldi, czyli „wysoka jakość w dobrej cenie” – podkreśla Oktawian Torchała, dyrektor generalny Aldi Polska. 

Aldi rozpoczął też w tym roku modernizację swoich sklepów. Do końca roku ponad 50 z nich będzie mogło pochwalić się nowoczesnym, jasnym i przyjaznym wystrojem wnętrza. Centralnym punktem nowej koncepcji jest klient i jego potrzeby – zarówno pod kątem asortymentu, jak i doświadczenia zakupów.

- Wszystkie nowo otwierane, jak i przebudowane sklepy, charakteryzuje przejrzysta prezentacja towarów, szersze alejki między regałami, a także optymalne lokalizacje obiektów z dużą ilością miejsc parkingowych - podkreśla Oktawian Torchała.

Modernizacja oraz proces otwierania nowych sklepów będą kontynuowane. - Chcemy być najtańszą i najlepszą alternatywą dla klientów w całej Polsce - mówi menadżer.

Aldi Nord jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie, a w Niemczech zajmuje pierwsze miejsce wśród sklepów dyskontowych. Firma ma ponad 2400 sklepów w zachodnich, północnych i wschodnich Niemczech. Reprezentowana jest w dziewięciu europejskich krajach i obejmuje około 70 spółek regionalnych. 

W Polsce Aldi ma 121 sklepów.