Aldi najtańszą siecią w Wielkiej Brytanii

O niemal 8 funtów mniej kosztuje koszyk 33 podstawowych produktów w brytyjskim Aldim niż najtańszej z pięciu największych sieci w tym kraju.

Taki wniosek płynie z sobotniego (26 sierpnia) badania wartości koszyków zakupowych przez „The Grocer”. Badanie przeprowadzane jest metodą „tajemniczego klienta” od ponad 20 lat. Obejmuje pięciu największych detalistów: Tesco, Sainsbury’s, Asdę, Morrisons i Waitrose’a i tzw. gościa. Tym razem był to Aldi, który... pobił rywali na głowę pod względem poziomu cen.

- Za każdym razem, gdy Aldi uczestniczy w naszym badaniu The Grocer 33, zwycięża z dużą przewagą, i nie było odstępstwa od tej reguły – komentują przedstawiciele magazynu, cytowani przez Mirror.

Średni koszyk podstawowych zakupów w Aldim wyniósł 43,50 funtów. Następna w kolejności Asda żądała za te same produkty 51,32 funtów, co daje różnicę niemal ośmiu funtów. Kolejne Tesco okazało się niewiele droższe: 52,40 funtów. Od najdroższego Waitrose’a dzieli Aldiego prawie 17 funtów, co oznacza, że w sieci tej trzeba wydać o niemal 28 proc. więcej niż u niemieckiego dyskontera.

Badany koszyk produktów zawierał podstawowe towary, takie jak bekon, jajka, kawa Douwe Egberts, pomidory, kalafior czy fasolka. Aldi okazał się tańszy od Asdy o 15,2 proc., co jest lekkim pogłębieniem dystansu od ostatniego badania, w którym uczestniczył Aldi w maju (wówczas było to 15,1 proc.). W przypadku niektórych produktów przepaść była jednak większa, np. kawa czy bekon były tańsze o ok. 35 proc. niż w sieci Asda, a kalafiory, śmietana, mąka czy melony – o 20 proc. W sumie Aldi okazał się najtańszym sklepem w przypadku 32 z 33 badanych produktów.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.