Amazon tnie ceny w Whole Foods

Już od 28 sierpnia, w dniu zakończenia akwizycji Whole Foods Market, klienci sklepów tej sieci będą mogli skorzystać z niższych cen.

Internetowy gigant nie zasypia gruszek w popiele. Ledwo otrzymał zgodę akcjonariuszy Whole Foods Market i regulatora na akwizycję sieci 460 sklepów stacjonarnych, już zapowiada obniżki cen, i to od dnia, w którym zamknie akwizycję, czyli od poniedziałku 28 sierpnia. I zapowiada kolejne.

Cięcia dotyczyć będą całej gamy produktów, m.in. jajek, kurczaków, awokado, bananów, chudej wołowiny z humanitarnego chowu, sałaty, masła czy ekologicznego łososia.

Amazon zapowiedział także zamiar zintegrowania Amazon Prime z systemem sprzedaży Whole Foods Market, dzięki czemu uczestnicy programu zyskają specjalne bonusy w sklepach sieci.

Produkty pod markami Whole Foods Market będą dostępne na platformach Amazona: Amazon.com, AmazonFresh, Prime Pantry i Prime Now. Zapowiedziano, otwarcia nowych sklepów i powiększanie załogi wraz z rozwojem sieci.

Po opublikowaniu tej informacji w dół poszły akcje konkurentów Amazona. W opinii analityków Amazon może sobie pozwolić na obniżki cen, żeby przyciągnąć nowych klientów, natomiast w sektorze spożywczym handlu detalicznego w USA walka cenowa jest już bardzo zaostrzona, a marże niewielkie. - Ten ruch może być groźny dla sieci takiej jak Kroger – mówi cytowany przez ESM Magazine analityk.

O przejęciu Whole Foods Market pisaliśmy w Handlu Extra tutaj: http://handelextra.pl/artykuly/202317,amazon-ma-zgode-na-przejecie-whole-foods-market

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.