Moje Auchan już w Polsce

Pierwszy testowy jeszcze sklep Auchan w formacie convenience działa w Warszawie od lipca. Byliśmy w nim.

Wiemy, w jakim kierunku podążają zmiany w supermarketach Simply Market, które niedługo zmienią szyldy na Moje Auchan (żółte litery Moje oraz w kontrze białe Auchan, wszystko na czerwonym tle) i Auchan Supermarket (czerwone Auchan, poniżej wąski czerwony pasek z białym napisem w kontrze Supermarket).

Po zakończeniu integracji z przejętymi Realami Auchan zdecydowało się na wykorzystanie znajomości i popularności brandu hipermarketów do wzmocnienia pozycji supermarketów. Szczególnie wobec powodzenia i rosnącego znaczenia konkurencji - sieci Lidl i Biedronki. Na razie w Polsce supermarkety należące do Auchan wciąż mają szyld Simply Market, choć widoczne są już zmiany zmierzające do zawieszenia na nich nowych nazw. Prawdopodobnie już od września tego roku.

Otwierając w Warszawie pierwszy sklep convenience Auchan korzystało ze swoich doświadczeń budowania tego formatu w innych krajach. Takie sklepy mają powierzchnię od 200 do ok. 600 mkw., asortyment liczy ok. 7 tys. SKU z dużym udziałem własnych marek. Kategorie produktowe odpowiadają na potrzeby zapracowanych mieszkańców miast, gdzie są zlokalizowane, szczególnie szeroka jest oferta produktów chłodzonych, mrożonych i przekąsek. Sklepy są czynne dłużej niż inne.

Podobnie można scharakteryzować warszawski sklep convenience, z elewacją przygotowaną już do zmiany szyldu na Moje Auchan. Czynny jest codziennie od 7 do 23, a w niedziele od 8 do 22. Jego powierzchnia to 200 mkw. W asortymencie są zarówno produkty z kuchni świata, bio, tzw. zdrowe, regionalne piwa, jak i szeroki wybór paczkowanych świeżych mięs, ryb, nabiału w długim rzędzie regałów chłodniczych. W tradycyjnym stoisku sprzedawane są wędliny i sery. Obok - już w samoobsłudze, upieczone gorące części kurczaka. Dział z pieczywem wyposażony jest w piec do odpiekania.

Produkty pod własną marką Auchan wyróżnione są na listwach cenowych logo sieci, te z podniesionym kciukiem  lub niektóre markowe - osłonką "najtańsze". Niższe regały przy wejściu do sklepu umożliwiają ogarnięcie wzrokiem jego przestrzeni i dostrzeżenie promocyjnej oferty na czołach wyższych regałów. Jako nośniki komunikatów i informacji o promocjach dla klientów wykorzystano monitory zawieszone przy wejściu nad ofertą snacków, pieczywem , a także przy kasach. Strefa kasy jest typowa dla sklepu convenience, 5 stanowisk ustawionych w jednej linii, do których obowiązuje jedna kolejka. Za kasjerami - regały z impulsową ofertą, wyrobami tytoniowymi oraz z alkoholami. W kolorystyce sklepu nawiązano do logo Moje Auchan - napis na czerwonym tle -  zatem przeważa ten właśnie kolor.

Serwis obejmuje możliwość wywołania zdjęć, zrobienia xero. Za kasami znajduje się część gastronomiczna z ofertą przekąsek (klienci mogą je podgrzać w kuchence mikrofalowej), dystrybutorami napojów oraz ekspresem do kawy, które można spożyć na miejscu, przy okazji doładowując telefon. Więcej - w fotoreportażu poniżej.

Z kolei większe polskie sklepy Simply Market Auchan zmienia w dyskontowe supermarkety. Zmniejszył i zracjonalizował ofertę, w której produkty pod własną marką odgrywają znaczącą rolę, stosuje strategię EDLP i bardziej agresywną politykę promocyjną. Na przykład w tym formacie w Rosji udział własnych marek w asortymencie supermarketów Atac (Atak) należących do Auchan sięga nawet 70 proc. Zdaniem analityków z LZ Retailytics to właśnie na tej sieci detalista wzoruje się wprowadzając zmiany w Simply Marketach.

O rozwoju przez Auchan formatu supermarketów pisaliśmy w Handlu Extra:

http://handelextra.pl/artykuly/197590,auchan-uruchamia-pierwszy-sklep-convenience-w-portugalii

http://handelextra.pl/artykuly/198955,auchan-w-europie-wciaz-sie-rozwija

http://handelextra.pl/artykuly/196022,sklepy-auchan-z-jednym-banerem

 

Testowy sklep Auchan w formacie convenience w Warszawie

Barbara Mikusińska 760 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }