Niemieckie dyskonty mają już ponad 7 proc. brytyjskiego rynku
Z rocznymi obrotami rzędu ponad 10 mld euro Aldi zajmuje w rankingu największych brytyjskich detalistów ósme miejsce.
Tak wynika z rankingu analityków LZ Retailytics, sporządzonego za rok obrotowy 2016. Udział ten wprawdzie jest ponadtrzykrotnie niższy niż lidera rynku, jednak dorównuje już najmniejszemu z "wielkiej czwórki" - sieci Morrisons.
Liderem pozostaje Tesco z 49 mld euro przychodów. Zapewnia mu to 21 proc. udziału w brytyjskim rynku. To niewiele mniej niż dwaj kolejni gracze: J. Sainsbury i Asda., do których łącznie należy niespełna 24-proc. kawałek tortu (odpowiednio 12,8 proc. oraz 10,9 proc.).

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.