Intermarché bez jajek trójek

Sieć supermarketów podjęła decyzję o stopniowym wycofywaniu z obrotu jajek pochodzących od kur z chowu klatkowego.

W 2025 r. wszystkie oferowane w Intermarché jaja (marki własne: Top Budget, Paturages, Z Naszej Zagrody, Ulubione i marki krajowe) będą pochodziły z chowów alternatywnych.

Ogłoszona przez Intermarché strategia ma być wdrażana stopniowo, co pozwoli zachować ciągłość funkcjonowania powiązanych sektorów.

- Chcielibyśmy umożliwić naszym klientom dostęp do jak najlepszej jakości produktów spożywczych, pozwalając jednocześnie branży rolnej dostosować swoje działania do nowych wyzwań. Niezmiernie ważna jest dla nas także poprawa dobrostanu zwierząt, do której przyczynią się również nasze działania – wyjaśnia Eliza Orepiuk-Szymura, dyrektor komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów.

Ustanowienie kilkuletniego okresu implementacji nowych zasad pozwoli hodowcom dostosować się do nowych wymogów i rozwijać alternatywne metody chowu do 2025 r. Plan wycofania ze sprzedaży jajek kategorii 3 opracowano na podstawie analizy zobowiązań umownych Intermarché względem różnych zakładów pakowania. Jego stopniowa realizacja ma umożliwić wszystkim zainteresowanym stronom zaplanowanie odpowiednich działań, zarówno w perspektywie krótko, jak i długoterminowej.

Intermarché jest dziewiątą marką obok Biedronki, Lidla, Kauflandu, Aldiego, Netto, Piotra i Pawła, Carrefoura i Makro która oficjalnie zadeklarowała rezygnację ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego, tak zwanych „trójek”. Wszystkie sieci mają to zrobić właśnie do 2025 r.

Więcej na temat wycofywania jaj z chowu klatkowego: http://handelextra.pl/artykuly/200211,makro-wycofuje-sie-ze-sprzedazy-jaj-z-chowu-klatkowego

Zdjęcie: bank zdjęć Photogenica

Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.