Płatki z animuszem

Wojciech B. Sobieszak (na zdjęciu), prezes zarządu Cereal Partners Poland Toruń-Pacific, producenta płatków śniadaniowych Nestlé, opowiada o rynku i zdradza plany aktywności na dalszą część roku.

Toruń-Pacific pod marką Nestlé oferuje szeroką ofertę płatków śniadaniowych dla dorosłych i dzieci. Czy jest trend, który dotyczy większości produktów?

Absolutnym nr 1 są płatki kukurydziane Nestlé Corn Flakes, które wytwarzane w obecnej bezglutenowej formule nabrały nowego animuszu. Zdecydowanie najchętniej wybierane są opakowania w podstawowym wariancie smakowym, czyli te o gramaturze 250 g. Również Nestlé Cheerios Oats najlepiej sprzedają się w wariancie podstawowym i gramaturze 210 g. Wśród produktów dla dzieci natomiast - Nestlé Nesquik, Cini Minis, Chocapic i Cookie Crisp - hitem są gramatury 500 g. W przypadku Nesquick, Chocapic i Cookie Crisp dominuje smak podstawowy, czyli czekoladowy, podobnie jest w przypadku płatków Cini Minis – tu wygrywa smak cynamonowy. Jeśli chodzi o Nestlé Fitness – najczęściej kupowanym wariantem jest ten o smaku jogurtu, o gramaturze 225 g.

Płatki kukurydziane stanowią niemal 1/4 kategorii płatków śniadaniowych, pozostałe ponad połowę,  a musli - niemal 1/5.

Czy są okresy w roku, w których ten rynek rośnie bardziej odczuwalnie niż w innych?

Nie. Wzrosty są obserwowane bardziej w okresach, w których produkty są promowane. Takie promocyjne okno zwykle otwiera się w czasie powrotu dzieci do szkoły. Warto wtedy zadbać o dobrą ekspozycję dla tej kategorii produktów. Rodzice poszukują bowiem wówczas artykułów, które pozwolą im w prosty i szybki sposób przygotować pożywne i zdrowe śniadanie dla dzieci, a pełne ziarna są głównym składnikiem większości płatków śniadaniowych Nestlé. Jest to więc znakomity pomysł na urozmaicenie śniadaniowego menu.

Na co więc detaliści powinni zwracać szczególną uwagę?

Zdecydowana większość płatków śniadaniowych wybierana jest z półki, nie zaś z dodatkowych ekspozycji. Płatki śniadaniowe mogą być więc ustawione w sklepie w pobliżu produktów, takich jak wyroby mączne/sypkie, np. makarony, produkty kojarzące się ze śniadaniem jak: suche pieczywo, dżemy, mleko, kawa, herbata. Płatki śniadaniowe są kategorią emocjonalną – dlatego półka powinna być ładna i zachęcająca. Ważny jest porządek, atrakcyjne eksponowanie towaru i wizualizacje budujące nastrój poranka. Najwięcej przestrzeni należy dedykować produktom lepiej sprzedającym się. Są dwa powody – po pierwsze dobrze rozpoznawalne marki przyciągną wzrok, po drugie większa ilość paczek na półce powoduje, że utrzymujemy odpowiedni zapas. Na półce warto przestrzegać pewnego porządku i nie mieszać płatków kierowanych do różnych grup odbiorców. W mniejszych sklepach lepszym rozwiązaniem jest ułożenie produktu według producentów, a później zgodnie z rodzajami produktu. Jeśli sklep dysponuje sekcją produktów bezglutenowych, wówczas można w niej umieścić dodatkową ekspozycję z płatkami bez glutenu.

Sporo się ostatnio dzieje, jeśli chodzi o wsparcie sprzedaży płatków Nestlé.

Tak, na czas wakacji i wrzesień zaplanowaliśmy akcje promocyjne dla płatków Nestlé Lion. Wraz z youtuberami wywodzącymi się z kanału AbstrachujeTV proponujemy udział w konkursach i cenne nagrody. Dzięki współpracy z gwiazdami internetu chcemy dotrzeć do młodzieży, do której kierowane są płatki Nestlé Lion. Do końca września trwa też loteria pieniężna Pełne Ziarno – Pełna Kasa. Wystarczy kupić określone płatki i zarejestrować paragon na stronie loterii, a można zdobyć nawet 10 tys. zł. Jesteśmy też w przededniu silnej kampanii płatków śniadaniowych Nestlé Fitness, które już niebawem pojawią się w nowej odsłonie. Będzie to duże wydarzenie.

Czy firma jest liderem rynku płatków śniadaniowych w Polsce?

Udziały wolumenowe CPP wynoszą 40 proc., co daje drugą pozycję na rynku. Natomiast wartościowo jesteśmy liderem z udziałem na poziomie 50 proc.*

* CPP za Nielsenem, cała Polska z dyskontami – metoda paragonowa jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Duże sklepy spożywcze oraz Sieci Chemiczne, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Kioski, Stacje benzynowe, Sklepy winno-cukiernicze, Panel Handlu Detalicznego, udziały wolumenowe i wartościowe, okres czerwiec 2016 – maj 2017, kategoria: Płatki śniadaniowe

Rozmawiała Ilona Mrozowska

Ilona Mrozowska 4309 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.