Aldi otwiera setny sklep w Teksasie

Aldi obecny jest w tym amerykańskim stanie od 2010 r. Obecne otwarcie jest jednym z czternastu zaplanowanych na bieżący rok.

Poza uruchomieniem nowych placówek amerykański Aldi planuje przeznaczenie na modernizację już istniejących teksańskich placówek 100 mln dolarów w ciągu najbliższych dwóch lat.

Jak pisze Supermarket News, sieć zamierza powiększyć w nich obszar przeznaczony na produkty świeże i zwiększyć komfort dokonywania zakupów prze konsumentów. To efekt wejścia na amerykański rynek sieci Lidl, która zadebiutowała w USA w połowie czerwca – na razie ma 10 placówek, ale jeszcze w lipcu uruchomi kolejnych siedem.

Aldi jedną trzecią zadeklarowanej kwoty przeznaczonej na renowację sklepów chce wykorzystać do 2018 r. w Houston, gdzie dysponuje 24 obiektami, a 66 mln dolarów zostanie przeznaczone na remonty 54 sklepów w rejonie Dallas-Fort Worth do 2019 r.

- Położymy nacisk na produkty świeże, zwłaszcza na nabiał i pieczywo – mówi Karla Waddleton, wiceprezes oddziału sieci w Rosenberg. - Przebudowane sklepy uzyskają także nowoczesny wystrój, z wysokimi sufitami, naturalnym światłem i wykorzystaniem przyjaznych środowisku materiałów budowlanych, np. pochodzących z recyklingu, energooszczędnych lodówek i oświetlenia LED. W nowych sklepach będzie więcej przestrzeni i rozbudowana oferta produktów organicznych, bezglutenowych czy żywności premium dla dzieci – dodaje.

Aldi jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie, a w Niemczech zajmuje pierwsze miejsce wśród sklepów dyskontowych. Grupa Aldi Nord ma ponad 2400 sklepów w zachodnich, północnych i wschodnich Niemczech. Reprezentowana jest w dziewięciu europejskich krajach i obejmuje około 70 spółek regionalnych.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.