Biedronka promuje cielęcinę

W ramach akcji Festiwal polskiej cielęciny Biedronka oferuje różową cielęcinę pod marką "Kraina Mięs“, której produkcja jest kontrolowana "od zagrody do widelca“. Najbliższa odsłona akcji potrwa od 22 do 28 czerwca br.

W ramach Festiwalu polskiej cielęciny w wybranych warszawskich sklepach sieci Biedronka dostępne są: sznycel cielęcy, stek cielęcy z kością, stek z polędwicy cielęcej, cielęcina na pieczeń, mięso cielęce na pieczeń, mięso cielęce na gulasz, mięso cielęce ekstra, kiełbasa z cielęciny i szynki wieprzowej z lubczykiem, mięso cielęce z kością. Cielęcina powraca regularnie do oferty czasowej Biedronki średnio co 2 – 3 tygodnie, w zależności od cyklu hodowli zwierząt. 

Hodowcą cieląt, z których powstają produkty mięsne dostępne w ofercie Biedronki, jest Józef Wojewódzki, prowadzący gospodarstwo rolne w małej wsi na Mazowszu – Wojewódkach Dolnych. W 2016 r. jego gospodarstwo zdobyło nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Producentów Bydła Mięsnego 2016. Rolnik obecnie utrzymuje około 350 zwierząt, a miesięcznie sprzedaje 28 cieląt. Sieć sklepów Biedronka współpracuje z Józefem Wojewódzkim od 2015 r.

– Cielęcina wyróżnia się jasną barwą oraz delikatnymi, cienkimi włóknami. Mięso cielęce jest mięsem chudym z najniższą zawartością tłuszczu spośród wszystkich gatunków mięs. Jest znakomitym źródłem pełnowartościowego białka, żelaza i witamin z grupy B. Cielęcina jest lekkostrawna i dzięki temu wykorzystywana szczególnie w diecie dzieci i osób starszych – informuje dr n. med. Agnieszka Jarosz, ekspert IŻŻ.

 

 

Ilona Mrozowska 4378 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.