Sukces whisky William Peel na polskim rynku

- W pierwszym kwartale 2017 r. szkocka whisky William Peel 2,5 krotnie zwiększyła sprzedaż w Polsce w porównaniu do analogicznego okresu 2016 r. - mówi Maciej Szydłowski, senior brand manager import brands Marie Brizard Wine & Spirits Polska (MBWS). To efekt m.in. niestandardowej komunikacji.

Obecnie marka wciąż zwiększa rotację, utrzymując od dwóch lat tytuł najszybciej rosnącej marki spośród dwudziestu największych whisky w Polsce, informuje Maciej Szydłowski (na zdjęciu).

William Peel to szkocka whisky powstająca z mieszanych whisky zbożowych oraz słodowych, dojrzewających w dębowych beczkach. - Marka na dobre zadebiutowała na polskim rynku na początku 2015 r., spotykając się z wysoką akceptacją konsumentów, którzy docenili jej łagodny, przyswajalny smak - podkreśla Maciej Szydłowski.

Dzięki systematycznej pracy nad budową dystrybucji i zwiększaniem widoczności marki w sklepach, wspartej niekonwencjonalną, jak na standardy świata whisky, komunikacją i promocją marki, szkocka William Peel w ciągu zaledwie roku awansowała do pierwszej dziesiątki największych marek whisky w Polsce.

- William Peel w swojej komunikacji odchodzi od paradygmatu podkreślania wielopokoleniowej tradycji produkcji whisky, co stanowi jeden z głównych przekazów większości marek whisky - tłumaczy Szydłowski. Skórzany fotel? Kominek? Cygaro? To świat, od którego William Peel się odcina. Jedyny, właściwy sposób podania whisky jest na lodzie? Z odrobiną wody? Bez dodatków? I tutaj William Peel jest daleki od dyktowania konsumentom, co powinni, a czego nie powinni robić. - William Peel otwiera świat whisky, pokazuje jego inną twarz, bardziej przystępną, bardziej niekonwencjonalną, nonkonformistyczną, czasem i szaloną - mówi Maciej Szydłowski.  

Poza działaniami związanymi z budową świadomości, wizerunku oraz dystrybucji, marka stopniowo poszerza też portfolio. Od marca 2017 r. w sprzedaży dostępne są dwa, nowe warianty – William Peel Honey oraz William Peel Delicious Coffee.

Marie Brizard Wine & Spirits Polska (dawna Grupa Belvedere) to również producent m.in. wódek Sobieski i Krupnik. 

Poniżej przykłady komunikacji na profilu marki na portalu Facebook, wizualizacja kartonika ze szklanką oraz projekty limitowanej edycji butelek Williama Peela, dostępnej na rynku od marca (przykładowe działania).

Ilona Mrozowska 4642 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.