Sukces whisky William Peel na polskim rynku
- W pierwszym kwartale 2017 r. szkocka whisky William Peel 2,5 krotnie zwiększyła sprzedaż w Polsce w porównaniu do analogicznego okresu 2016 r. - mówi Maciej Szydłowski, senior brand manager import brands Marie Brizard Wine & Spirits Polska (MBWS). To efekt m.in. niestandardowej komunikacji.
Obecnie marka wciąż zwiększa rotację, utrzymując od dwóch lat tytuł najszybciej rosnącej marki spośród dwudziestu największych whisky w Polsce, informuje Maciej Szydłowski (na zdjęciu).
William Peel to szkocka whisky powstająca z mieszanych whisky zbożowych oraz słodowych, dojrzewających w dębowych beczkach. - Marka na dobre zadebiutowała na polskim rynku na początku 2015 r., spotykając się z wysoką akceptacją konsumentów, którzy docenili jej łagodny, przyswajalny smak - podkreśla Maciej Szydłowski.
Dzięki systematycznej pracy nad budową dystrybucji i zwiększaniem widoczności marki w sklepach, wspartej niekonwencjonalną, jak na standardy świata whisky, komunikacją i promocją marki, szkocka William Peel w ciągu zaledwie roku awansowała do pierwszej dziesiątki największych marek whisky w Polsce.
- William Peel w swojej komunikacji odchodzi od paradygmatu podkreślania wielopokoleniowej tradycji produkcji whisky, co stanowi jeden z głównych przekazów większości marek whisky - tłumaczy Szydłowski. Skórzany fotel? Kominek? Cygaro? To świat, od którego William Peel się odcina. Jedyny, właściwy sposób podania whisky jest na lodzie? Z odrobiną wody? Bez dodatków? I tutaj William Peel jest daleki od dyktowania konsumentom, co powinni, a czego nie powinni robić. - William Peel otwiera świat whisky, pokazuje jego inną twarz, bardziej przystępną, bardziej niekonwencjonalną, nonkonformistyczną, czasem i szaloną - mówi Maciej Szydłowski.
Poza działaniami związanymi z budową świadomości, wizerunku oraz dystrybucji, marka stopniowo poszerza też portfolio. Od marca 2017 r. w sprzedaży dostępne są dwa, nowe warianty – William Peel Honey oraz William Peel Delicious Coffee.
Marie Brizard Wine & Spirits Polska (dawna Grupa Belvedere) to również producent m.in. wódek Sobieski i Krupnik.
Poniżej przykłady komunikacji na profilu marki na portalu Facebook, wizualizacja kartonika ze szklanką oraz projekty limitowanej edycji butelek Williama Peela, dostępnej na rynku od marca (przykładowe działania).

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.