Aldi zapowiada ekspansję w USA

Niemal w przededniu inauguracji pierwszych placówek Lidla w Stanach Zjednoczonych jego rywal Aldi ogłosił zamiar otwarcia w Ameryce 900 nowych sklepów w ciągu pięciu lat.

15 czerwca Lidl rozpocznie swoją amerykańską przygodę, uruchamiając jednocześnie dziewięć sklepów w trzech stanach wschodniego wybrzeża. Jak pisze agencja Bloomberga, do połowy 2018 r. sieć rozrosnąć się ma do 100 sklepów, a zdaniem analityków w ciągu pięciu lat Lidl może liczyć nawet 600 lokalizacji.

Aldi natomiast zapowiedział, ze zainwestuje w tym czasie 3,4 mld dolarów w uruchomienie 900 nowych sklepów. Do 2022 r. sieć Aldiego ma liczyć 2,5 tys. placówek, co powinno mu dać trzecie miejsce na amerykańskim rynku pod względem gęstości sklepów; większe będą tylko Kroger i Albertsons Cos. Wcześniej Aldi zapowiedział, że przeznaczy 1,6 mld dolarów na modernizację 1300 amerykańskich placówek.

Analitycy podkreślają, że niemieckie dyskonty wywierają presję cenową na bardziej tradycyjnych detalistów, takich jak Walmart czy Kroger. Ceny żywności w Stanach Zjednoczonych spadają 17. miesiąc z rzędu, co jest najdłuższym okresem spadków od 60 lat – podkreśla Bloomberg.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.