Amazon, Walmart, Ikea i Aldi wśród stu największych marek świata

W nowym rankingu BrandZ znalazło się kilka marek handlowych i producenckich z branży FMCG. Najwyżej uplasował się Amazon - na 4. miejscu, zaraz za trzema markami z branży IT.

Google, Apple i Microsoft to najbardziej wartościowe marki świata, wynika z nowego rankingu BrandZ.

Pierwsze dwie wyceniane są dobrze powyżej 200 mld dolarów: odpowiednio 245,6 oraz 234,7 mld dol.

Obie odnotowały wzrost, choć nie taki jak Amazon, który wskoczył na czwartą pozycję; w ciągu ostatniego roku jego wartość wzrosła o 41 proc. do 139,3 mld dol.

Spośród marek kojarzonych z żywnością kolejne w zestawieniu są McDonald's (10. pozycja, wzrost o 10 proc.). Co ciekawe, cała pierwsza dziesiątka odnotowała wzrost wartości. Z 12. miejsca awansowało Marlboro, natomiast plasująca się tuż za nim Coca-Cola straciła 3 proc. Na 22. miejscu znalazł się Starbucks.

Największy detalista FMCG świata, amerykański Walmart trafił na 31. miejsce (z wartością ocenianą na niemal 28 mld dol.), Budweiser na 33., a Pampers na 37. Na 53. wylądowała IKEA (prawie 28 mld dol.), na 58. Colgate, na 84. Pepsi, a pięć pozycji dalej - Aldi. Przedostatnie miejsce w rankingu przypadło Red Bullowi. Jego wartość wyceniono na blisko 11,6 mld dol.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.