W Kompanii Piwowarskiej bez rewolucji po przejęciu

Po przejęciu przez Asahi ten największy w kraju producent piwa zamierza kontynuować dotychczasową strategię zarówno wobec portfela marek, jak i wydatków na reklamę.

Jak poinformował MMP24 Kompania Piwowarska (Tyskie, Lech, Żubr), która od 31 marca 2017 r. formalnie nalezy do japońskiego koncernu Asahi nie zamierza na razie nic zmieniać w dotychczasowej strategii marketingowej ani w portfolio marek. Dwiema kluczowymi pozostaną: Żubr, marka w segmencie economy/lower mainstream, największa obecnie na rynku, która miała w ub.r. dwucyfrowy wzrost sprzedaży, i Tyskie (mainsteram), marki wobec której w ub.r. udało się wyhamować długotrwałe spadki.

Żubr i Tyskie mają generować najwyższy wolumen sprzedaży. Z kolei wzrost marż (premiumizację) mają zapewnić takie marki jak: Lech, Pilsner Urquell, Książęce (dwucyfrowy wzrost w 2016 r.) i Dębowe, które miało relaunch w lutym br. W najtańszym segmencie KP ma markę Wojak.

KP nie planuje też w tym roku większych zmian, jeśli chodzi o nakłady reklamowe. W ub.r. wydała na media 187,7 mln zł, o 10 proc. mniej niż w 2015 r. (dane cennikowe, nie uwzględniają rabatów; źródło: Kantar Media). Jak podaje MMP24, Kompania rozłożyła swoje ubiegłoroczne wydatki równomiernie: 62,6 mln zł na Tyskie (kontynuowana jest platforma "CK Dezerterzy"), 52,5 mln zł na Żubra i 47,7 mln zł na Lecha (kontynuacja formatu z Leszkiem Chmielewskim).

31 marca br. grupa Asahi sfinalizowała zakup należących wcześniej do SABMiller firm w Europie Centralnej oraz ich marek. Transakcja objęła spółki i powiązane z nimi aktywa w Czechach i na Słowacji, w Polsce (Kompania Piwowarska), na Węgrzech i w Rumunii.

Nowa grupa o nazwie Asahi Breweries Europe Ltd podlega bezpośrednio Asahi Group Holdings Ltd z Tokio. Centrala regionalna zlokalizowana jest w czeskiej Pradze.

Asahi Group Holdings Ltd. to globalny producent piwa, napojów spirytusowych, bezalkoholowych, oraz żywności, prowadzący działalność w ponad 100 krajach w różnych regionach świata. Produkowane przez Asahi piwa to portfel różnorodnych produktów, obejmujący też takie kultowe marki, jak: Asahi Super Dry, Peroni czy Grolsch. 

Kompania Piwowarska skupia trzy browary: Tyskie Browary Książęce (rok założenia - 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzone są piwa: Żubr, Tyskie, Lech, Dębowe, Redd's oraz kolekcja specjalności Książęcego.

Zdjęcie: Photogenica

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.