Kaufland z aplikacją mobilną

Sporo dużych sieci handlowych, choć nie wszystkie, ma już własne aplikacje mobilne i/lub karty lojalnościowe. Do tego grona dołączył teraz Kaufland.

Nowa darmowa aplikacja na system iOS lub Android to "niezawodny pomocnik podczas zakupów w Kauflandzie", informuje sieć.

Aplikacja umożliwia  dzielenie się listami zakupów z rodziną i ze znajomymi oraz przeglądanie całej oferty promocyjnej sieci. Aplikacja umożliwia również dostęp do bazy przepisów kulinarnych. Dodatkowo, co tydzień tylko dla jej użytkowników, jeden ze wskazanych przez sieć artykułów oferowany będzie w "supercenie".

Sieci wyraźnie zauważają potencjał takich narzędzi sprzedażowych, jak aplikacje mobilne i karty lojalnościowe. Kaufland do tej pory nie miał ani jednego ani drugiego. Podobnie zresztą jak Lidl, który wraz z Kauflandem należy do niemieckiej Grupy Schwarz. 

Aktywna w wykorzystywaniu nowych technologii jest natomiast konkurencja. W kwietniu br. na rynku pojawiła się zaktualizowana wersja aplikacji mobilnej Mój Carrefour. - W dniu premiery Mój Carrefour zajął pierwsze miejsce wśród najchętniej ściąganych aplikacji z App Store i drugie wśród najpopularniejszych programów w Google Play. Analiza potrzeb naszych klientów pozwoliła wprowadzić oczekiwane przez nich nowe funkcje, zapewniające szybkość, intuicyjność i wygodę korzystania – mówiła wówczas Katarzyna Orlińska, dyrektor ds. digitalizacji w Carrefour Polska.

W tym samym czasie na rynku pojawiła się aplikacja mobilna Intermarché Polska oraz aplikacja Rossmann PL umożliwiająca przystąpienie do Klubu Rossmann.

Popularnością wśród konsumentów cieszą się też karty lojalnościowe. Udział w nich istotnie wpływa na częstotliwość dokonywanych zakupów. Z niedawno opublikowanych danych GfK wynika, iż liczba aktów zakupowych dokonywanych przez osoby posiadające kartę lojalnościową danej sieci detalicznej jest wyższa niż średnia liczba aktów zakupowych dla tej sieci. Polacy uczestniczą średnio w trzech programach lojalnościowych różnych sieci detalicznych. Najpopularniejsze programy w Polsce to „Moja Biedronka” sieci Biedronka, w którym uczestnictwo deklaruje 65 proc. nabywców, „Clubcard” sieci Tesco (53 proc.), „Payback” (42 proc.) oraz wspomniana „Skarbonka” sieci Auchan (18 proc.).

Ilona Mrozowska 4592 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.