Lidl rusza na podbój Chin

Jeszcze przed końcem maja ma wystartować sklep internetowy Lidla na rynku chińskim. Korzystać będzie z platformy lokalnego giganta Alibaby - Tmall.

Choć szef Grupy Schwarz Klaus Gehrig zapowiedział ograniczenie inwestycji w sieć dyskontową Lidl, nie dotyczy to chińskiego przedsięwzięcia: jeszcze w maju ma ruszyć e-sklep Lidla w Państwie Środka. Funkcjonować będzie na platformie Tmall Global, należącej do chińskiego giganta e-commerce’owego firmy Alibaba, która przed kilkoma laty wsławiła się rekordowej wartości debiutem na nowojorskiej giełdzie.

Chiński sklep Lidla zarządzany będzie przez hongkońską spółkę córkę Lidla, która do tej pory zajmowała się głównie dostarczaniem produktów niespożywczych.

W sklepie będzie można kupić produkty pod znanymi także w Chinach markami własnymi, jak Combino, Bellarom, Sondey. W ofercie znajdą się produkty śniadaniowe, takie jak kakao czy cappuccino instant, ale też produkty mączne czy dodatki do gotowania, jak ocet balsamiczny. Na początku maja swój sklep online w Chinach uruchomił rywal Lidla, Aldi. O ile jednak dostarcza od produkty z Australii, Lidl najwyraźniej zamierza handlować oryginalnymi niemieckimi towarami, jak pisze Lebensmittel Zeitung.

Sklep funkcjonować będzie pod znanym z Europy granatowo-czerwono-żółtym logo, jednak nazwę sklepu przetłumaczono w nim na chiński.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.