Aldi szykuje się do ekspansji w Rumunii

Według doniesień lokalnych mediów niemiecki dyskonter rozpoczął rekrutację pracowników na rumuńskim rynku.

Na razie dotyczy ona stanowisk kierowniczych. Jest to pierwszy krok do wkroczenia na rumuński rynek, donosi „Ziarul Financiar”, powołując się na rynkowe źródła. Jednak zanim szyld Aldiego pojawi się w Rumunii może minąć nawet 3-5 lat. Tak stało się w przypadku Lidla, który rekrutację rozpoczął w 2002 roku, podczas gdy pierwsze sklepy sieci otworzyły się w 2011, gdy pojawiła się okazja przejęcia sklepów po sieci Plus Discount.

Na rumuńskim rynku działa obecnie dwóch dyskonterów: Lidl i Penny Market. Pod koniec 2016 roku należało do nich 11 proc. rynku, podczas gdy cztery lata wcześniej było to 8 proc., a w 2008 roku – 6 proc. Obie sieci osiągają w Rumunii prawie 2 mld euro sprzedaży. 60 proc. tego rynku należy do dziesięciu międzynarodowych sieci.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.